Doğumdan Sonra Kilo Vermek ve Egzersiz

Doğum Sonrası Kiloları Lohusalık Dönemi ve Sonrasında Büyük Bir Sorundur

Anne adayları hamilelik döneminde farklı düzeylerde kilo alırlar. Bazıları normal seviyede kilo alırken, bazıları daha fazla kilo alır. Bunlar anne adayının hamilelikten önceki kilosuna ve kalıtsal özelliklerine göre farklılık gösterir. Bunlar hamilelikte alınan kiloları etkiler. Hamilelikte düzenli beslenme ve egzersizde kilo alımını direkt etkiler. Bunlar doğumdan sonraki dönemde kilo vermeyi kolaylaştırır. Normalde hamilelikte fazla kilo alınması, hem anne adayını, hem de hamileliğin gidişatını olumsuz etkileyebilir.

Doğumdan Sonra Kilo Vermek ve Egzersiz

Hamileyken fazla kilo alan anne adayları bu kiloları doğumdan sonra vermede oldukça zorlanırlar. Hamilelik öncesinde ideal kilosunda olan anne adayları, hamilelik sürecinde normalde 9-12 kilo alır. Doğum yapınca ilk hafta içinde yaklaşık olarak 5 kilo verirler. Bu verilen kilo bebeğin ağırlığını ve suyunu oluşturur. Anne adayının doğumdan sonra verdiği ilk kiloların nedeni budur.
Doğum yaptıktan sonra daha kolay kilo verebilmek için, öncelikle hamilelik döneminde gerektiği kadar kilo alınmalıdır. Bunu sağlamak ta beslenme düzeni ve egzersizlerle olur. Buna dikkat edilirse, doğumdan sonra kadının bedeni daha kolay toparlanarak, deformasyon miktarı daha az olur.

Doğum sonrası anne adayının daha düzenli şekilde kilo vermesini ilk adımı bebeğin düzenli emzirilmesinden geçer. Bu kadının kilo kaybına yardımcı olur. Bebeğini düzenli emziren kadınlar bir günde 500 cc kadar anne sütü verir. Bu sayede bir günde 500 kalori harcamış olurlar.

Doğum yapan bir kadın sağlıklı ve dengeli beslendiği takdirde, 6 ayda fazlalık kilolarını daha sağlıklı şekilde verebilir. Bunun dışında hızlı kilo verme, şok diyetler yapma gibi etkenler sağlığın olumsuz etkilenmesine neden olur.

Doğumdan sonra kilo vermek için nelere dikkat edilmelidir?

  • Fazla kalorili olan hazır yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Özellikle fast food yiyecekler yenmemelidir.
  • Fazla şekerli olan yiyecekler tüketilmemelidir.
  • Yemekler sık ve az miktarda yenmelidir.
  • Ekmek tercihi beyaz yerine, çavdar ekmeği ya da tahıllı olanlardan yapılmalıdır
  • Abur cubur atıştırmalıklar tüketilmemelidir
  • Bol su içilmesine özen gösterilmelidir.
  • Beslenmede sebze ve meyve ağırlıklı bir diyet uygulanmalıdır

Doğumdan sonra kilo vermek ve egzersiz yapmanın faydaları

Doğumun ardından düzenli beslenerek verilen kilolar sınırlı olur. Eğer yanında egzersiz yapılırsa, kilo verme kolaylaşır ve kadının vücudu daha kolay toparlanır, sıkılaşır ve cilt sarkmaları engellenir. Kadın eski formuna daha hızlı kavuşabilir ve ruhsal olarak kendini daha iyi hisseder.

Doğumu normal olan anne adaylarının iyileşme süreci sezeryanla doğum yapanlara oranla daha kısa olur. Bu nedenle normal doğum yapmış kadınlar dikişleri iyileştiğinde, doktorunun uygun görmesiyle egzersizlere başlayabilir.

Anneler bebekleri doğduktan sonra rahatça spor yapamayacaklarını düşünebilir. Fakat evde kolayca yapabilecekleri egzersizlerle, amaçlarına ulaşabilirler. Bu konuda uzmanlar yoga yapmanın çok faydalı olabileceğini söyler. Böylece vücutları daha hızlı toparlanabilir. Bebeğin uyku zamanında bile yapacakları egzersizler faydalı olur.

Egzersizlere yemeklerden 2 saat sonra yapılmalı, çok fazla zorlayıcı olmamalıdır. Hamilelikte yapıldığı gibi düzenli yürüyüşlere devam edilmelidir. Doğumdan sonra kilo vermek için yarım saat düzenli yürüyüş yapılması çok yararlıdır. Ayrıca mekik çekme gibi egzersizler de karın kaslarının toparlanmasında etkili olur. Sırt, bacak ve kol kaslarını çalıştıracak egzersizlerde, doğumun ardından kadının vücudunun toparlanmasında faydalıdır. Karın bölgesi için 1-2 gün arayla koşu yapılması kasların eski haline dönüşüne yardımcı olur.

Doğumdan sonra mevsim uygun olursa, olanaklar varsa kadının düzenli şekilde yüzmesi de önerilir. Çünkü yüzme vücudun çoğu bölgesini çalıştıran harika bir egzersizdir. Kadınların kilo vermesinde önemli bir rol oynar.

Benzer Konular:

Hamilelikte Egzersiz Nasıl Yapılır?

Hamilelikte Kegel Egzersizleri Neden Yapılmalıdır?

Sezaryan Sonrası Karın Egzersizleri

 

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.