Doğumdan Sonrası Korse Takmak

Doğumdan sonra korse sağlıklı mıdır?

Korse kullanımı herkes için sakıncalar yaratabilir. Korsenin temas ettiği bölgede kan akımının bozulmasına, belde uyuşukluğa, bel ve karın bölgesindeki fıtık gibi sağlık sorunlarının ilerlemesine neden olabilir. Bu yüzden doğumdan sonra korse takmak önerilmeyen bir uygulamadır. Korse takmayı düşünenler doktoruna danışmalıdır. Korse gün içinde birkaç saatten fazla kullanılmamalıdır.

Doğumdan Sonrası Korse Takmak

Doğum ister normal yoldan, ister sezaryen ile yapılsın, kadınlar açısından karında yağlanma, göbekte sarkma, göbeğin büyük olması gibi etkenler yüzünden endişe duyarlar. Bunları düzeltebilmek için çeşitli yollar ararlar. Özellikle düzenli olarak egzersiz yapamayacak olan kadınlar, doğumdan sonrası korse takmak gibi farklı alternatifleri değerlendirirler. Ancak bu gibi yöntemleri kullanacakların mutlaka egzersiz yaparak, bunu desteklemesi gerekir. Doğum sonrası vücudun daha kolay toparlanması, fazlalıkların verilmesi için en iyi çözüm düzenli egzersiz yapmaktır. Sadece korse takarak hamileliğin vücutlarında yaptığı olumsuz etkileri düzeltemezler. Karında ve göbek bölgesinde meydana gelen deformitelerin düzeltilmesi, fazlalık yağların eritilmesi için egzersiz yapılmalıdır.

Doğumdan sonrası korse takmak, doğumu normal yoldan ya da sezaryan ile yapanlarda karın bölgesini eski haline geri döndüremez. Korsenin böyle bir etkisi olamaz. Yağlanmış göbek bölgesinin eritilmesi ve sıkılaştırılması için, korseyle birlikte egzersiz yapılmalıdır. Çünkü hamilelik sürecinde genişleyen karın bölgesindeki yağlanma ve kasların zayıflaması ancak sporla eski haline getirilebilir. Uygun bir egzersiz programı ile göbek bölgesi yağları eritilebilir, kaslarda güçlendirilebilir. Özel egzersiz hareketleri karın bölgesinin eski haline dönmesine yardımcı olabilir. Doğumdan sonrası korse takmak hem yağları eritemez., hem de kasların güçlenmesine yardımcı olmaz.

Doğumdan sonrası korse takmak zayıflatır mı?
Zayıflatıcı korse olarak nitelendirilen ve piyasaya sürülen özel korselerin zayıflamaya etkisi olmayacağını söyleyebiliriz. Hamilelikte giderek esneyen, zayıflayan karın kaslarının düzeltilmesi için, korse kullanımının bir faydası olmaz. Hamileliğin sonrasında yani doğumun ardından korse takan kadınlar, karın bölgesindeki değişikliği korse kullanımına bağlayabilir. Fakat bu değişim korse kaynaklı değildir. Çünkü doğumdan sonra özellikle lohusalık sürecinde zaten vücut kendini hızla toparlamaya başlar. Bu etkiler doğaldır. Korse bile kullanılmasa bu kadar değişim her hamilelik sonrasında olur. Geriye sarkmış bir göbek ve gebelikte alınan kilolarla orantılı bir şekilde fazlalık kilolar kalır. Bunlardan kurtulmanın yolu, spor yapmaktan geçer. İçinde sporun dışında olan yöntemler karın bölgesinin toparlanmasına yardımcı olamaz. Biraz egzersiz, biraz da uygun diyet uygulanması karın yağlarının eritilmesini ve kaslarında güçlendirilmesini sağlar. Korsenin doğumdan sonra uzun süre kullanılması bazı hallerde yarar yerine zarar getirebilir. Bu zararlı etkileri sıralamak gerekirse;

  • Bel bölgesinde bulunan kasların zayıflamasına, kaslarda güç kaybına ve kaslarda tutukluluğa neden olabilir. Bu yüzden doğumdan sonrası korse takmak için doktor önerisi dikkate alınmalıdır.
  • Korsenin uzun süre kullanılmaması gerekir. Ayrıca normalden sıkı olan korselerin de kullanılmaması tavsiye edilir.
  • Eğer bel ve sırt bölgesinde sorunlar varsa, bel fıtığı gibi problemler varsa, doğumdan sonra korse takılmamalıdır.

Doğumdan sonrası korse takmak için dikkat edilmesi gerekenler
Herhangi bir zayıflatıcı etkisi olmasa bile doğumdan sonra korse takmak isteyenler, kullanacakları korseyi dikkatli seçmelidir. Korsenin kasları atrofiye uğratmaması yani çok sıkı olmaması gerekir. Ayrıca içeriğinde naylon olmayan, koton korselerin kullanılması gerekir. Korse kullanımının amacı kilo vermek değil, sadece hamilelikten kalan fazlalıkların kapatılması için olmalıdır.

Korse takıldığı dönemde, alt ve üst karın bölgesindeki kasların güçlenmesini sağlayan egzersizler yapılmalıdır. Bunlar korse kullanılmadan yapılmalıdır. Korse sadece estetik açıdan yardımcı bir etken olarak kullanılmalıdır. Bu dönemde bol su içilmeli ve beslenmeye dikkat edilmelidir. Özellikle tempolu yürüyüşler yapılmalıdır. Korse geceleri asla takılmamalıdır.

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.