Emziren Anneler Nasıl Beslenmeli?

Emziren Annelerin Beslenmesi

Emziren annelerin en çok dikkat etmesi gereken konuların başında, kendi beslenme şekilleri gelmektedir. Kendi sağlıklarını en iyi biçimde koruyan anneler, bu sayede bebeklerinin sağlığını da en iyi biçimde korumuş olacaklardır. Tüm bunlar için annelerin bedenlerini yeterli sıvı alımından mahrum bırakmamaları, alkol ve sigara kullanımından uzak durmaları ve de en önemlisi hamilelik döneminde alınan kiloların hızla verilmesi için acele etmemeleri gerekmektedir.

Emziren Anneler Nasıl Beslenmeli?

Emzirme Döneminde Mutlaka Alınması Gereken Besinler
Emzirme döneminde anne ve bebek sağlığını korumak için mutlaka alınması gereken besinler;

Protein: Emzirme dönemindeki annelerin en çok ihtiyaç duydukları besinin başında hayvansal ve bitkisel proteinler gelmektedir. Bunu sağlamak için emzirme döneminde, et, balık, fasulye, nohut gibi besinler tüketilmelidir.

Sıvı Tüketimi: Anne sütünün miktarı, annenin aldığı sıvı oranı ile direkt olarak ilgilidir. Anne sütünün da % 80’den fazlasının sudan oluştuğu unutulmaması gerekmektedir. Bu bakımdan sit miktarının yeterli olması için bir annenin günde en az 3 litre su tüketmesi son derece önemlidir. Bununla birlikte az şekerli limonata, süt, ayran, komposta, papatya çayı ve ıhlamur gibi içeceklerin de tüketilmesi, süt verimliliği açısından çok önemlidir.

Süt Ürünlerinin Tüketimi: Emzirme dönemindeki bir annenin kendi sağlığı ve de bebeğinin sağlığını en iyi biçimde koruyabilmesi için; enerji veren, protein, vitamin vede mineral bakımından zengin besinleri tüketmesi gerekmektedir. Annenin süt miktarı ile kalitesini arttıran en önemli besin maddelerinin başında ise süt gelmektedir. Dengeli beslenme koşullarını sağlayan annenin, bir de günde en az 3 – 4 su bardağı olacak şekilde süt içmesi gereklidir. Kalsiyum açısından zengin olan süt içilemiyorsa, süt yerine aynı oranlarda yoğurt ya da ayran tüketimi gerçekleştirilebilir.

Demir: Süt miktarını ve kalitesini arttırmak için demir yönünden zengin olan besinlerin tüketimi tercih edilmelidir. Her gün 1 porsiyon etli sebze yemeği tüketilmesine özen gösterilmelidir. Yine öğünlerde vücudun demir emilimi için gerekli olan meyve ve sebze tüketimi yer almalıdır. Kuru meyve ve sebze tüketimi de annelere hem enerji verirken hem de demir ve kalsiyum ihtiyaçlarını karşılayacaktır. Ancak tüketilen miktarlarda aşırıya kaçmamak önemlidir. Siyah çayın demir emilimini engellemesi özelliği nedeniyle, özellikle emzirme döneminde siyah çay içilmemesine özen gösterilebilir.

Emzirme Döneminde Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar
Emzirme döneminde mutlaka alınması gereken besinlerle birlikte, dikkat edilmesi gereken birtakım durumlar da vardır. Bunlardan ilki, kilo vermek için acele etmemektir. Çünkü hızla kilo vermek için düşük kalorili diyetlere başvurmak ya da beslenme düzenini aksatmak, az yemek gibi durumlar, annenin ürettiği süt miktarının da azalmasına neden olabilir. Bu durum da bebek sağlığına direkt olarak etkide bulunur.

Yine emzirme döneminde dikkat edilmesi gereken bir diğer durumsa, şeker kullanımına dikkat etmektir. Sütün çoğalması için şekerli ya da tatlı ürünlerinin çok daha fazla tüketilmesi, süt artmasına değil, annelerin kilo almasına neden olmaktadır.

Emzirme döneminde verimli bir şekilde süt üretmek ve sütün kaliteli olması için annelerin stresten de uzak kalması gerekmektedir. Emziren bir annenin rahat ve huzurlu bir ortamda bebeği ile ilgilenmesi sütünün de verimli gelmesini sağlar. Bununla birlikte sık sık emzirmek ve de göğüslerin boşaltılmasını sağlamak da sütün verimliliğini arttıran bir diğer yöntemdir.

Emziren annelerin kendi sağlıkları ile bebeklerinin sağlıklarını en iyi biçimde korumak, verimli bir şekilde süt üretmek için başta kendi beslenme şekillerine dikkat etmeleri gerekir. Beslenme şekillerinde yeterli sıvı alımına, stresten uzak kalmaya, alkol ve sigara kullanmamaya ve de kilo vermek için acele etmemeye çalışmalılardır.

 

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Hemen Ara
Whatsapp
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.