Erken Hamilelikte Kramplar Olur Mu?

Karın krampları hamileliğinizin habercisi olabilir

Hamileliğin ilk haftalarında hissedilen karın krampları hamileliğinizin habercisi olabilir. Bu süreçte döllenmiş yumurta rahim yolcuğuna başlamıştır. Alt karın bölgenizde hafif kramplar yaşıyorsanız, bebek rahme yerleştiği için lekelenme şeklinde bir kanamanız olduysa endişe etmeyin bunlar hamilelik belirtileridir. Eğer kendinizi yorgun hissediyorsanız, göğüslerinizde büyüme artışı söz konusu ise, vücut sıcaklığınız artış gösteriyorsa, bulantılarınız var ise bunlar hamileliğin ilk haftalarının belirtilerinden bir kaçıdır. Hamilelik testi yaptırmanızda fayda var.

Erken Hamilelikte Kramplar Olur Mu?

Genelde her hamilelikte rastlanan bu durum anne adaylarını oldukça korkutmaktadır. Evet, hamilelikte kramplar olabilir fakat tehlikeli de olabilir. Bunu ayırt edebilmeniz gerekir.

Kramp Nedir?

Dokunun aniden kasılması ve bu kasılmanın da karın, bacak, bel kısımlarında şiddetli ağrılara yol açmasıdır. Özellikle hamilelerde, çok sık spor yapanlarda, ani hareketlerde, uzun süreli hareketsizliklerde meydana gelir.

Hamilelikte Kramplar

Hamileliğin ilk haftalarında hissedilen karın krampları hamileliğinizin habercisi olabilir. Bu süreçte döllenmiş yumurta rahim yolcuğuna başlamıştır. Alt karın bölgenizde hafif kramplar yaşıyorsanız, bebek rahme yerleştiği için lekelenme şeklinde bir kanamanız olduysa endişe etmeyin bunlar hamilelik belirtileridir. Eğer kendinizi yorgun hissediyorsanız, göğüslerinizde büyüme artışı söz konusu ise, vücut sıcaklığınız artış gösteriyorsa, bulantılarınız var ise bunlar hamileliğin ilk haftalarının belirtilerinden bir kaçıdır. Hamilelik testi yaptırmanızda fayda var.

Hamilelikte Karın Ağrıları

Hamilelikte karın ağrıları yaygın bir şekilde görülmektedir. Fakat ağrılarınızı ne kadar süre ve ne sıklıkla yaşadığınıza dikkat etmelisiniz.

Bazı ağrılar ve kramplar tehlikenin habercisi olabilir.

Dikkat etmeniz gereken belirtiler:

  • Normalin dışında vajinada akıntı
  • Soğuk algınlığı
  • Ateş
  • Ağrı
  • Kusma
  • Baş dönmesi

Bu belirtilerden birkaçını yaşıyorsanız bir uzmana görünmenizde fayda var. Eğer bu belirtileri göstermiyor yalnızca karnınıza kramp giriyorsa bu son derece normal bir durumdur ve çoğu anne adayları bu durumu yaşamaktadır. Bunlara genelde yalancı kramp denilmektedir.

Hamilelikte Kramp Bazen Tehlikeli Olabiliyor

Hamilelik sürecinde normal kabul edilen kramplar kimi zaman da tehlikeli durumlara yol açabiliyor. Özellikle aşırı kanama ve aşırı kramp girme durumlarında tehlikeye yol açabilir. Düşük, bebeğin plesentadan çıkışı, çok rastlanan dış gebelik durumu, erken doğum gibi birçok sebebe yol açabilir. Bu yüzden ağrılarınıza kulak vermelisiniz ve belirtileri iyi ayırt etmelisiniz. Çok sık yaşanan bu şiddetli ağrılarda geç olmadan bir uzmana görünmelisiniz.

Tehlikeli Olmayan Krampların Sebepleri

Hamilelik sırasında mide, plesanta ve bağırsaklarınız büyümeye başlar. Bu organlar büyüdükçe sizi sıkıştırır. Bu sıkışma da gaz ve kramplara neden olur. Hamilelik döngülerinden biri de sindirim yavaşlamasıdır. Bu durum sonucunda kabızlık meydana gelir ve bu durumda ağrılara sebep olur. Cinsel yaşamınız sırasında orgazm olduğunuz zamanlarda da meydana gelebilir, çok sık ve şiddetli olmadığı sürece hiçbir sorun yoktur. Sık yaşanan durumlarda mutlaka bir uzmana danışmalısınız.

Hamilelik Kramplarını Nasıl Geçirebiliriz?

Sık olmayan, şiddetli olmayan, kanama meydana gelmeyen krampları geçirmenin birkaç yolu var:

1- Kalsiyum yönünden zengin besinler yemek.

Parmesan peyniri, az yağlı günlük yoğurt, somon balığı, sardalya balığı, keçi sütü, badem, brokoli, ıspanak, lahana kalsiyum yönünden oldukça zengin besinlerdir. Doktorunuza danışarak tüketebilirsiniz.

2- Magnezyum yönünden zengin besinleri tüketmek.

Ceviz, fındık, badem, domates, kereviz, ıspanak, soğan, marul, incir, üzüm, avokado, muz, buğday, yulaf, çavdar, tam tahıllı ekmekler, yumurta, somon balığı gibi besinler magnezyum yönünden oldukça zengindir. Doktorunuza danışarak kullanmaya başlayabilirsiniz.

3- Potasyum yönünden zengin besinleri tüketmek.

İncir, havuç, ıspanak, patates, tatlı patates, pancar, portakal suyu, domates sosu, alabalık, kaya balığı, fındık, et hayvanları, kümes hayvanları, tahıllar, makarna, tam buğday ekmeği potasyum yönünden oldukça zengindir. Doktorunuzun gözetiminde kullanabilirsiniz.

4- Egzersiz yapmak

Hafif ve zorlayıcı olmayan egzersizleri hamileliğiniz boyunca doktorunuza danışarak yapmanız ağrılarınızı azaltır ve sizi doğuma hazırlar.

5- Bol su içmek

6- Salaş kıyafetler tercih etmek

Bu maddelere uyarak hamilelik kramplarınızı azaltabilirsiniz. Fakat bunları doktor kontrolünde veya doktorunuza danışarak yapmalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.