Gebeler Günde Ne Kadar Beslenmelidir?

3. Aydan Sonra Beslenmeye Dikkat edilmesi Gerekir

Gebeliğin 3. ayından sonra hormonlar normal seviyesine girerek düzelir. Bunun ile birlikte anne adayı hem fiziksel açıdan hem de psikolojik açıdan daha rahat bir sürece girer. 3. Ay itibari ile beslenme bebeğin sağlığı için çok daha önemli bir hal alır.

Gebeler Günde Ne Kadar Beslenmelidir?

Bebeğin sağlıklı bir şekilde gelişebilmesi için annenin yeterli ve dengeli beslenmesi gerekiyor. Anne adayı, bebeğin zihinsel ve bedensel gelişimini en doğru şekilde tamamlayabilmesi için tüm besin gruplarından azar azar tüketmesi gerekir. Hamilelik sürecinde bebeğin büyümesi ve gelişmesi, annenin her gün beslenmiş olduğu besinlerin plasenta aracılığı ile fetusa geçilmesidir.

Fetus Nasıl Beslenir?

Fetus annenin depolarından besin ihtiyacını karşılar. Anne sürekli olarak enerjiye ihtiyaç duyar. Ancak gebeliğin 20. Haftasında enerji ihtiyacı daha çok artar. Hamilelik süreci boyunca anne adayında belli bir kilo artışı söz konusu olabilir. Bu kilo 11 ila 14 arasında değişkenlik gösterebiliyor.

İlk Aylar Az Ama Sık Beslenme

Anne adayına hamilelik öncesinde en az 3 ay boyunca folik asit takviyesi yapılması gerekir. Bunun yanı sıra anne adayı mide bulantıları yaşar. Bu yüzden yağsız, kokusuz ve baharatsız yiyecekler yemesi gerekir. Biraz atıştırmalık yemekler tüketilmesi mide bulantısını bastırabilir. Balık, yumurta, süt ve süt ürünleri tüketilmeli. Ancak bu kokulara karşı bir hassasiyet başlamışsa yeme konusunda kendisini zorlamasına gerek yoktur.

3. Aydan Sonra Beslenmeye Dikkat edilmesi Gerekir

Gebeliğin 3. Ayından sonra hormonlar normal seviyesine girerek düzelir. Bunun ile birlikte anne adayı hem fiziksel açıdan hem de psikolojik açıdan daha rahat bir sürece girer. 3. Ay itibari ile beslenme bebeğin sağlığı için çok daha önemli bir hal alır. Gebeliğin bu sürecinde itibaren günlük en az 2200 kalori alınması gerekir. 3 ara öğünün atlanmadan kesinlikle yapılması gerekir. Öğünlerde meyve, sebze, yoğurt ve süt gibi kan şekerini dengeleyen besinlerin alınması gerekir.

Süt Ve Süt Ürünlerinin Tüketimi Oldukça Önemlidir

Hamilelik sürecinde günlük düzen içerisinde besin alınması gerekir. Her gün düzenli olarak en az bir bardak süt içilmesi gerekir. Süt sevmiyorsanız yoğurt ya da peyniri tüketebilirsiniz. Yumurta protein açısından oldukça zengin bir besin olduğu için, hamilelik sürecinde tüketilmesi faydalı olacaktır.

Kırmızı Et Tüketimi Hamilelikte Son Derece Önemli

Anne karnında bebeğin gelişimini tamamlayabilmesi için düzenli bir şekilde besin alması gerekir. Besinlerin içerisinde şu ürünler yer alır:

  • Süt
  • Kırmızı et
  • Peynir
  • Yoğurt
  • Balık
  • Ceviz
  • Kayısı

Gibi hem protein hem de karbonhidrat içerikli besinler homojen bir şekilde tüketilmesi gerekir. Kırmızı et bu konuda çok önemlidir. Yağ, fosfor, sodyum, kalsiyum, çinko ve demir gibi mineraller içerdiği için hamilelikte önemli besinler arasında yer alır.

Hamilelikte Balık Tüketimi Önemlidir

Omega 3 ve 6 yağ asitleri ile protein açısından son derece önemli bir besindir. Bebeğin beyin ve göz gelişimi için balığın tüketilmesi gerekir. Ancak bazı balıklarda civa oranı çok yüksek olduğu için tehlikeli olabiliyor. Bu yüzden haftada yalnızca 350 gram kadar balık tüketilmesi yeterli olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.