Gebelikte Aşırı Yemek Yemek

Gebelikte İştah Açılması

Anne adayı olan kişilerin hayatlarında sadece bedensel olarak değil bir yandan da alışkanlıklar ile gelen değişiklikler dikkatleri çekmektedir. Bir yandan da anne adayları için gerçekten de çok kritik bir dönem olmasından dolayı dikkat edilmesi gereken birçok farklı nokta bulunmaktadır. Dolayısı ile doğrudan değil de annesinden beslenen bebeklerin de tüm ihtiyaçları burada geçmektedir. Anne ne kadar doğru bir şekilde beslenir ise bebekler de ona göre güzel bir şekilde beslenecektir. Gebelikte iştah açılması gibi durumların da söz konusu olacağı için diyetin asla yapılmaması gerekir.

Gebelikte Aşırı Yemek Yemek

Gebelik İle Gelen Kilolar

Anne adaylarının gebelik süreçleri içerisinde diyet ya da periz gibi etkiler ile yemek yeme ihtiyaçlarını en ufak şekilde kısıtlamamaları gerekir. Tabi ki her ne kadar diyet yapılması kesinlik ile önerilmiyor olsa bile yemeye ve içmeye de bir hayli dikkat etmek gerekir. Çünkü aşırı yemek yeme alışkanlıkları da hamilelik süreci içerisinde hem anne hem de bebeklere zarar verecektir. Bu etkiler karşısında annelerin kendilerini ve bebeklerini korumak için beslenmelerine oldukça dikkat etmeleri gerekiyor. Hamilelik süreci içerisinde annelerin iştahlarını kontrol altında tutması ilerleyen zamanlar içerisinde alınması söz konusu olan fazla kiloların da belirli oranlar ile alınmasını sağlar.

Gebelik dönemi içerisinde tüm anneler kilo almaktadır. Bazıları bu durumu sadece birkaç kilo ile sınırlı kalmasını sağlarken bazıları da on ya da daha üzerinde kilolar ile olmasını sağlamaktadır. Kilonun ne kadar çok ya da az alınacak olduğu anne adaylarının beden yapılarına bağlı olarak değişirken en büyük etki her zaman annenin iştahına bağlı olarak değişmektedir. Genetik kodlara bağlı kalmak ve sürekli bunların arkasına sığınarak yemek yeme alışkanlığını devam ettirmek yerine belirli bir plan içerisinde gidilmesi gerekir. Sadece anneler doğum sırasında ya da hamilelik süreci içerisinde değil bir yandan da bebeklerini doğurdukları andan itibaren de almaya başlar. Emzirme süreçleri dahi bu konuya etki edecek olmasından dolayı annelerin her şeylerine dikkat etmeleri gerekiyor.

Her kadının beden yapısı oldukça farklı olmasından dolayı alınan kilolar da ona oran ile farklı olacaktır. Bu yüzden anne adayları hamile oldukları süre içerisinde bunları gözler önüne alarak kendi ve bebeklerinin sağlıklarını korumak için ona göre davranmaları gerekecektir. Her ne kadar anneler tarafından bu gebelik sürecinde alınan kilolar hafife alınıyor olsa bile asla hafife alınması doğru değildir. Anne ve bebeklerin sağlıkları için oldukça önemli olan durumlardan olmaktadır.

Gebelik Sürecinde Aşırı Yemek Yeme İsteği

Anne adaylarının gebelik süreçleri içerisinde bebekleri ile besinlerini ortak olarak kullanmalarından dolayı annelerin daha çok yemek istedikleri araştırmalar sonucu kanıtlanmıştır. Artık sadece kendileri için değil bir yandan da bebekleri için beslenmeleri onların normale oran ile daha çok yemek yeme eğiliminde olmalarına neden olur. Aslında bu durum sadece anne adaylarının iç güdüsel olarak yaptıkları bir eylem olmaktadır. Genellik ile kadınların bedenlerinde olan eksikliklerini sanki yemekmiş gibi düşünerek kendilerini yemeklere vermelerini sağlar. Aslında bu bedenin gösterdiği bir tepki olarak da adlandırılabilir. Anne adaylarının aş ermeleri ya da bir şeyleri yemek istemeleri aslında canlarının onu istemesinden kaynaklanmaz. Sadece o besin içerisinde bulunan bir ya da birkaç madde canları istiyor ve bundan dolayı da o birkaç parçayı değil de anneler o besinleri tercih ediyor.

Bu durum karşısında uzmanların bazıları ise bunlara ek olarak hormonal konuda değişimlere ek dalgalanmaların da kadınlarda hem tat hem de koku duygularını değiştirmesi ile bağdaştırmaktadırlar. Bu duyuların değişmiş olmasından dolayı bazı besinlere karşı isteklerin artmış olması anne adaylarında o isteklerin artmasına katkı sunar. Söz konusu böyle olunca dolayısı ile anne adaylarının bedenleri aslında daha fazla besin yenilmesini sağlamak için çeşitli yolları deneyerek ona karşı cesaretlendirilmesini sağlıyor. Bu sayede de anne adayları artık çeşitli yollardan cesaretlenerek kilo alma sorunları ile karşı karşıya kalıyor.

Aşırı Yemekten Korunmanın Yolları

Annelerin hamilelik süreçleri içerisinde ve sonrasında aşırı yemek yeme alışkanlıklarından korunması gerekir. Bu dönem içerisine giren bireyler kendilerini yemek yemekten kaçırmalı ve bunun için uygun stratejiler geliştirmeyi tercih etmelidir. Kendi beden yapılarınıza uygun stratejiler geliştirdikten sonra kontrol altına alınması daha kolay bir hale gelecektir.

Hamile olan kadınların sürekli olarak cips, kola ya da zararlı yiyecekler ile beslenmeyi tercih etmeleri onların ve bebeklerin sağlıkları için bir hayli zararlı olmaktadır. Buna rağmen canları sürekli olarak bu tarz yiyecekleri isteyecektir. Eğer bu tarz hassasiyetlere sahip iseler de daha çok kendilerini meyvelere ya da sebzelere verebilirler. Ayrıca kadınların bu anlarda canları meyve ya da sebze gibi yararlı olan yiyecekleri istemez iseler de buna benzer olan kuru yemişleri tüketebilirler. En azından sağlıklı oldukları için anne ve bebek için en ufak bir yan etkisi de olmayacaktır. Bu kuruyemişlerin hazır olan gıdalara göre daha az kalori değerlerinin bulunmasından dolayı anne adaylarının daha az kilo almalarına katkı sunacaklardır.

Beslenme sırasında dikkat edilmesi gereken noktalardan bir tanesi de her yemekten önce unutulmadan bir su bardağı su tüketilmesi gerekir. Yemek sırasında anne adaylarının aşırıya kaçmasına engel olacağı gibi bir yandan da canları gazlı ve şekerli şeyler ister iseler de bunların istememesine katkı sunacaklardır. Su sayesinde böyle zararlı olan istekleri bastırarak hem sağlıkların hem de kiloların alınmasına engel olunacaktır.

Hamile olduklarını öğrenen anne adayları bu süreç içerisinde düzenli olarak aksatmadan sağlıklarını korumak için spor ve egzersizleri de ihmal etmemeleri gerekir. Bu spor hem kiloyu dengede tutmak için faydalı olurken bir yandan da anne adaylarının iştahlarının sınırsız bir şekilde açılmasına engel olacaktır. Anne adayları her gün düzenli bir şekilde sakinliklerini korumayı başararak yürüyüşe çıkabilirler. Ya da buna benzer olan hafif spor aletlerinin bulunduğu spor merkezlerinde sporlarına devam edebileceklerdir. Ayrıca bu noktalarda dikkat edilmesi gereken noktalardan bir tanesi de her şeyin doktor kontrolü içerisinde gerçekleşmesine dikkat etmek olmaktadır. Çünkü doktorların anne adayları için verdikleri spor egzersizleri hareketlerini uygulamak her iki tarafın sağlığını da dikkatli bir şekilde korumak için önemli etkenlerden bir tanesi olmayı başaran durumlardan da sayılmaktadır.

Egzersiz hareketlerinin düzgün bir şekilde yapılması anne adaylarının iştahlarının da düzenli bir şekilde devam etmesine katkı sağlar. Açılmasına engel olmak için spor başlıca etkenlerden bir tanesi olmaktadır. Eğer hamile olan kadınlar ev hanımları ise de onların bu noktalara daha çok dikkat etmesi gerekir. En azından iş kadınları işte oldukları süreç içerisinde de hareket edecekleri için ev hanımlarına oran ile daha avantajlı olacaklardır. Fazla beslenme konusunda risk altında olan ev hanımları hamile olduklarını öğrendikleri ilk anlardan itibaren düzenli olarak spora gitmeyi ve egzersizlerini ihmal etmemeyi tercih etmelidir. Bu sayede alınması söz konusu olan fazla kilolardan da kendilerini oldukça rahat bir şekilde koruyacaklardır.

Benzer Konular:

Doğumdan Sonra Kilo Vermek ve Egzersiz

Hamilelikte Aşırı Kilonun Etkileri (Obezite)

Hamilelikte Kilo Alımı Hakkında Bilmeniz Gerekenler

 

 

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ