Hamileliğin 22. Haftası

Bebeğinizin Saç ve kaşlarını görebiliyor musunuz? Hamilelikte 22.haftada kaşları ve saçları daha net olan bebeğinizi ultrasonda rahatlıkla görebilirsiniz.

Bebeğinizin vücudundaki tüylerin de gelişmeye başlamasıyla birlikte gelişimi hız kesmeden devam etmektedir. Erkek bebeklerde testislerin olgunlaşma içindeyken kız çocuklarında rahim tamamen oluşmuştur. Bebeğiniz bu haftadan sonra her 10 günlük periyotlarda yaklaşık olarak 100 gram civarında ağırlaşacaktır. Bebeğinizin gelişimindeki hızdan dolayı sizin de hareketlerinizde ağırlaşmalar ve kısıtlanmalar görülmesi gayet normal olan bu dönemde ayaklarınızda oluşacak ağrıları gidermek için egzersizlere ve doktorunuz tarafından önerilen kremlere dikkat etmeniz gerekmektedir. Bebeğiniz bu haftadan sonra daha fazla demire ihtiyaç duyacağı için demir alımına dikkat etmeniz gerekmektedir.

Hamileliğin 22. Haftası

Bu dönemde bebeğinizin kaşları iyice belirginleştiği gibi saçları da net bir şekilde ortaya çıkmıştır. Yirmiikinci hafta bebeğin beyin gelişimi daha hızlı bir şekilde devam etmektedir. Eğer bebeğiniz kız ise bu haftada rahim oluşumunu tamamlamış olup, gelişim dönemine geçmiştir. Eğer erkek ise de testisleri torbaya geçme dönemi içerisindedir. Yirmiikinci haftada ultrason ile muayene esnasında bebeğinizin göz hareketlerini görmeniz mümkündür. Yine bu haftada hızla gelişen bebeğinizin boyu 26 ile 28 cm uzunluğu arasındadır. Bebeğiniz bu haftadan sonra yaklaşık olarak on günde 100 gram alacak şekilde hızlı bir şekilde kilo alır. Bu haftada gerekli olan bütün tarama testlerinin tamamlanmış olduğu dönemdir. Fakat eğer yirmi ve yirmibirinci haftada ayrıntılı bir ultrason yaptırmamış iseniz bir perinatoloji uzmanından randevu alabilirsiniz. Ayrıntılı ultrasonda bebeğinizin tamamlanmış olan bütün iç organları tek tek incelenerek bir sıkıntılı durum olup olmadığı gözlemlenir.

Hamileliğin Yirmiikinci Haftasında Annede Görülen Değişimler
Bebeğin hızla büyümesi ile anne adayı artık bu haftadan sonra rahat bir şekilde hareket edemez hale gelir. Yine karnının yirmiikinci haftada büyümesi ayaklara baskı yapabileceğinden bacaklarda bu haftada varis oluşmaya başlamaktadır. Bebeğin demir ihtiyacı yirmiikinci haftadan sonra artış gösterdiğinden annede kansızlık ortaya çıkar ve bu durum annede halsizlik ve çarpıntı oluşmasına neden olur. Anne adayı bu haftadan sonra ek demir takviyesi almak zorunda kalabilir. Bu takviyeler mutlaka tok tankına alındığı gibi yanında c vitamini olan meyve suları ile alınabilir. Bu haftadan itibaren nefes almada sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Hamileliğin Yirmiikinci Haftasında Beslenme
Hamilelik dönemi boyunca hafta en az bir kere balık tüketimi omega3 kaynağı bakımından fayda sağlamaktadır. Eğer tüketilemiyor ise mutlaka bu durumu doktor ile paylaşılmalı gerekiyor ise de balık tabletleri alınmalıdır. Aşırı tuzu ve çok fazla baharatlı yemekler yemek ayaklarda ödem oluşmasında neden olur. Bu sebeple hamileliğin her haftasında olduğu gibi yirmiikinci haftasında da beslenme düzenine mutlaka dikkat edilmesi gerekmektedir. Yirmiikinci haftada bol su ve lifli ürünler tükettiğiniz durumda kabız olma ihtimaliniz düşer.

Hamileliğin Yirmiikinci Haftasında Spor
Spor günlük yaşamın bir parçası olduğundan düzenli yapıldığı durumlarda vücuda fayda sağlayacaktır. Hamilelikte spor yapmanın sakıncalı olduğu kanısında olan annelerin endişe yapmalarına gerek yoktur. Her ne kadar hamileliğin ikinci haftasında karın büyüklüğünden dolayı spor yapmak sizi zorlasa da hafif egzersizler yapmanızda fayda vardır.

Hamileliğin Yirmiikinci Haftasında Cinsel Yaşam
Hamilelik dönemi içerisinde cinsel ilişkinin zararlı olacağını düşünen anne adayları yanlış kanıya varmaktadır. Cinsel ilişki bebeğe zarar vermediği gibi anne tarafından ilişki esnasında salgılanan hormonlar bebeğin gelişmesine destek olur. Bu ilk haftadan itibaren geçerli olacak şekilde olsa da yirmiikinci haftada da durum aynıdır. Tabi uzman tarafından kısıtlanmış bir durum yok ise.

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

2 yorum

  • elif dedi ki:

    Alçak topuklu ayakkabılar tercih edin. Yüksek topuklu ayakkabılar gibi hiç topuğu olmayan düz ayakkabılar da belinizin zorlanmasına neden olabilir.
    Günlük yürüyüşler yapmayı ihmal etmeyin.
    Oturduğunuzda dizlerinizin kalça seviyenizden yüksek olması için bir tabure kullanın.

  • elif dedi ki:

    Bazı doktorlar bu incelemenin yalnızca yüksek riskli gebeliklerde uygulanması gerektiğini düşünürlerken diğer bazıları her anne adayında yapılması gerektiğini savunur. Hangi görüşün daha doğru olduğu netlik kazanmadığından bu konuda doktorunuzun önerilerine mutlaka uyun.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ