Hamilelikte Aşerme ve Bazı Besinlerden Kaçınma

Hamilelikte Aşerme Nedir?

O aniden belirli bir yemeğe alışılmadık şekilde duyulan arzunuz! Neredeyse bütün bebek bekleyen anneler (ve bazı babalar) hamilelik sırasında aşerme duygusu yaşarlar. Damak tadınız her gün değişiyor mu? Bu yazıda hamilelik sırasında bazı besinlerden tiksinmenizin, bazılarınıysa aşermenizin sebeplerini ve bu konuda neler yapabileceğinizi öğreneceksiniz.

Hamilelikte Aşerme ve Bazı Besinlerden Kaçınma

Çoğu hamile kadın en az bir tane besinden hoşlanmamaya başlar ya da daha önceden çok sevdikleri bir gıdadan iğrenirler.

Sebepleri Nelerdir?
Hamilelik hormonları bu durumda büyük bir rol oynar, özellikle hamileliğin ilk zamanlarında vücudunuz hormonlarla doluyken ve hala daha hormonlara alışmaya çalışıyorken. Fakat vücudunuzun ihtiyacı olan şeye aşerdiğiniz ve sizin için sağlıklı olmayan gıdalardan uzaklaştığınız kanısında da doğruluk payı bulunabilir. Bu teori, düzenli bir şekilde kahve ve alkol tüketenlerin hamilelikte bu alışkanlıklarını bırakması gibi örneklerle uyuşuyor. Ancak neden salata veya yulaf ezmesi gibi eskiden sevdiğiniz sağlıklı yiyeceklere burun kıvırdığınızı açıklayamıyor. Bir teori de, insanlar orijinal gıda zincirlerinden çok uzaklaştığı için vücudun artık içgüdülerini hatasız bir şekilde değerlendiremediği düşüncesini savunur. Evet, vücudunuz C vitaminine ve kalsiyuma ihtiyacı olduğunu biliyor fakat bugünlerde bunu bir dilim kavun ve bir bardak süt yerine çikolatalı dondurma şeklinde çeviriyor olabilir.

Neler Bilmeniz Gerekir ?
Bu semptomla sürekli savaşamazsınız, yani aşermelerinize ve iğrenmelerinize etraflıca düşünerek yanıt verin. Çoğu semptomun dördüncü ay civarında azaldığını aklınızda bulundurun, eğer sizinkiler yok olmazsa, bu ilgilenmeniz gereken duygusal bir ihtiyacınız olduğunu gösterir. Partnerinizle konuşun: Eğer gerçekten can attığınız şey yakın ilgiyse, eşiniz size sarılarak ve fazladan ilgi göstererek yardım edebilir.

Aşerme Konusunda Neler Yapabilirsiniz ?

  • Beslenmenize katkısı olmayan aşermelere cevap vermekten kaçınmaya çalışın, canınız onu aşırı çekse bile. Örneğin, büyük boy çikolata yerine küçük boy yiyebilir ya da bir tepsi kek yerine bir bardak yarım yağlı süt içebilirsiniz.
  • Aşermeye başladığınızda dikkatinizi dağıtan bir yere gidin. Yürüyün ya da spor salonuna gidin. Kitap okumak veya sohbet etmek için bir arkadaşınızı aramak bile size seslenen o lezzetli kurabiyeyi unutmanızı sağlayabilir.
  • Arada bir aşerdiklerinizi tüketin(alkol hariç), günün geri kalanında sağlıklı beslenmeye devam.
  • Eğer toprak, kül veya çamaşır kolası gibi garip maddeler aşeriyorsanız doktorunuzu arayın. Bu aşerme türü, pica olarak bilinir, besinsel bir eksikliğin özellikle demirin eksikliğine işaret olabilir.

Bazı Besinlerden İğreniyorsanız Neler Yapmalısınız?
Eğer hamileliğiniz sırasında iğrendiğiniz besinler beslenmenizi etkiliyorsa, şu an yiyemediğiniz gıdaların yerine geçebilecek olanları araştırın. Ayrıca, mide bulantısıyla ilgili yaygın hamilelik başlangıcı semptomlarını rahatlatan FDA onaylı ilaç Diclegis hakkında doktorunuzla görüşün.

Benzer Konular:

Hamilelikte Aşerme Neden Kaynaklanır

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Hemen Ara
Whatsapp
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.