Hamilelikte Kegel Egzersizleri Neden Yapılmalıdır?

Hamilelikte kegel egzersizi yapmak normal doğum yapmayı kolaylaştırdığı için aksatmadan ve düzenli yapılmalıdır.

Kegel egzersizlerinin diğer bir adı da pelvik taban egzersizleridir. Bunun sebebi de pelvik tabanını oluşturan kasların kuvvetlenmesini sağladığı içindir. Pelvik taban kasları, karın ile leğen kemiği arasındaki organları vajinayı, rahimi, idrar torbasını ve bağırsağın son noktasını (rektumu) alttan destekleyen ağ gibi ören ve korumaya alan kaslardır. Kegel egzersizi yapmanın en büyük faydası da bu kasları kuvvetlendirmesidir.

Hamilelikte Kegel Egzersizleri Neden Yapılmalıdır?

Vücuttaki bazı kaslar istem dışı çalışır ve kontrol etmek mümkün değildir. Örneğin Kalp kasları istemimiz dışı kontrolsüz çalışır ve kontrol etmemiz mümkün değildir. Fakat ayak kaslarımız istemli çalışan ve kendi istemimiz ile hareket ettirdiğimiz kas grubundandır.

Aynı bu şekilde vajinal kaslarda istemli hareket eden kas grubundandır. Bu sebeple de vajinal kaslar kegel egzersizleri ile kontrol edilebilmektedir.

Vajinal Kaslar Vücudun Hangi Bölgesindedir?
Kadınların leğen kemiğinin içinde bulunan ve leğen kemiğini içindeki tüm organları çevreleyen kasların bütünüdür. Üst tarafı geniş olup, alt bölgesi daha dardır ve makat ve vajinal kanal dâhil olmak üzere tüm kanalı çevreler. Kasların tüm uçları da iskelet sistemine bağlıdır ve kontrollü kaslardır.

Kegel Egzersizleri Hangi Pozisyonda Nasıl Yapılır?
Kegel egzersizleri ile birçok yöntem ve pozisyon tarif edilmiştir. Fakat hepsinde amaç pelvik tabandaki kasları çalıştırmaktır. Aslında gün içinde her yerde her pozisyonda bu egzersiz yapılabilir. Fakat en doğru pozisyon sırt üstü yere uzanarak kalça kasları çalıştırılmak suretiyle yapılır. Bu sırada vücuttaki başka hiçbir bölge hareket ettirilmez. Gün içinde birçok kadın istem dışı da olsa kegel egzersizi yapmaktadır. Çünkü kalça kaslarını gün içinde tuvalet ihtiyacı geldiğinde hem tuvaleti tutmak için kasılır hem de tuvaletini yapmak içinde gevşetilir. Kegel egzersizleri de aslında tam olarak budur. Yani önce kasları kasmak için tuvaleti tutmak gibi kasılır ve sonrada tuvaleti yapmak gibi gevşetilir ve buna da kegel egzersizleri denir.

Kegel egzersizlerini hamile bayanlar gün içinde en az üç kere yapılmalıdır. Bunu da gün içine sabah, öğle, akşam olarak yaymak gerekir. Her seferinde 3 ila 5 arasında yapılmalıdır. Her birinde kaslar 10 kere kasılıp, 10 kere de gevşetilmelidir. Karın kasları kullanılmadan bu egzersiz yapılmalıdır ve kegel egzersizi yaparken nefes normal şekilde alınıp verilmelidir. Şayet hamile olan kadınlarda gün içinde her seferinde kegel egzersizi pozisyonunu alamazlarsa, otururken, yatarken, ayaktayken, tuvaletteyken veya tuvalette değilken içerde dışarda her yerde yapabilirler.

Hamileler İçin Kegel Egzersizi Yapmanın Faydaları Nelerdir?

  • Anne adayının ıkınarak pelvik kaslarını kontrol edebilmesini sağlar.
  • Normal doğumu çok kolaylaştırır.
  • Normal doğum sırasında vajinal bölgede yırtık oluşmasını engeller.
  • Doğumda ıkınmadan kaynaklı oluşan basur oluşumunu engeller.
  • Hamilelik döneminde ve doğum sonrasında idrar kaçırmayı önler.

Hamilelik Sonrasında Devam Edilen Kegel Egzersizinin Faydaları Nelerdir?

  • Genç kızlık döneminden itibaren kegel egzersizi yapmaya başlamak, genç kızlıktan kadınlığa geçme sürecini de hamile kalma sürecini ve doğum sürecini kolaylaştıracağından ergenliğe girmiş her bayanın yapması önerilir.
  • Doğumdan sonrada düzenli devam edilen kegel egzersizleri ileri yaşlarda ve çoğunlukla menopozdan sonra meydana gelen özellikle hapşırma, öksürme anlarında idrar kaçırmayı önler.
  • Yaşlılığa bağlı oluşan jinekolojik hastalıkları önler.
  • Cinsel fonksiyonları iyileşme gösterir.

Her kadın ergenlik döneminden itibaren kegel egzersizi yapmalı ve tüm ömrüne bunu yaymalıdır. Düzenli kegel egzersizi yapanlar faydasını 1-1,5 ay sonra görmeye başlarlar. Faydasını gördükçe de bunu alışkanlık haline getirip düzenli yaparlar.

Kegel Egzersizleri Kaç Çeşittir?
Duvara Yaslanarak Yapılan Kegel Egzersizi; Bayanlar sırtını düz olarak duvara yaslayarak kegel egzersizi yapılır.

Ayakta Bel bükerek yapılan Kegel Egzersizi; Bu pozisyonda kadınlar ayakta ayaklarını iki karış kadar ayırarak ve belini sağa sola oynatarak kegel egzersizi yaparlar.

Yerde sırt üstü yatarak Kegel Egzersizi Yapmak; Özellikle hamile olan kadınlara önerilen bu pozisyonda sırt üstü yere yatılarak ayaklar doğum pozisyonunda hafif açılarak yapılır.

Oturarak Yapılan Kegel Egzersizi; Bu pozisyonda hamilelere önerilen bir pozisyondur. Koltukta oturularak ayaklar hafif aralanarak kegel egzersizi yapılır.

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Hemen Ara
Whatsapp
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.