Hamilelikte Mango Yemek Güvenli mi?

Mango Meyvesi Nedir?

Mango, kapalı tohumlular ailesine ait olan son derece faydalı bir meyvedir ve mango ağaçlarında olgunlaşarak yetişir. Hindistan’da yetişen bu meyveler bütün dünyaya yayılmıştır. Mango meyvesi ağacının ömrü ortalama 300 yıldır. Mango ağaçlarının çiçek kısımları dış görünüm olarak zambağa benzer. Bu çiçekler zambak gibi keskin kokuları ortama yayar. Bu ağaçtaki meyvelerin olgunlaşma süreleri 3 ile 6 ay arasında değişir.

Hamilelikte Mango Yemek Güvenli mi?

Hamilelik sürecine giriş yaparken, insanların size sürekli olarak yapılmaması gerekenlerden bahsetmeye başlayacaktır. Ancak bahsedilenler arasında aslında doğruluk payı olmayan şeyler de karşınıza çıkacaktır. En fazla tartışmaya yol açan mango meyvesinin tüketilip tüketilmemesi de aslında çok da fazla doğruluk payı olmayan bir durumdur. Gebelik döneminde belirli gıdalardan uzak durmanız gerekebilir fakat dozunda tükettiğiniz mangonun size zararı değil, faydası olur.

Mango eşsiz bir A vitamini kaynağıdır. Alfa karoten, beta kriptoksantin içeren mangolar aynı zamanda beta karoten de içerir. Mango prebiyotik lif açısından zengin bir gıdadır. Bu özelliği sayesinde vücudunuza yararlı olan antioksidan C vitaminini de sağlar. Folat ve bakır içeriğine sahip olan mango potasyum da içermektedir. Sodyum içermeyen mango mineraller ile harika bir denge oluşturabilmenizi sağlar.

Hamilelikte Mango Tüketmenin Faydaları Nelerdir?
Hamilelik döneminde mango tüketildiği zaman eşsiz mineral ve vitamin kaynaklarına erişebilirsiniz. Hamilelikte mango tüketmenin yararları aşağıdaki gibidir;

1. A Vitamini
A vitamini, mango içerisinde yüksek düzeyde yer alır. A vitamini bağışıklık sisteminizin daha güçlü olmasını sağlar. Mukus zarını ve cildi korumak için de A vitaminine ihtiyaç duyulur. Mangoda bulunan karoten içerikleri, farklı hastalıkların önlenmesinde etkili bir rol üstlenir. Hamilelik sürecinde A vitamini alındığı zaman fetüsün embriyonik büyümesi de desteklenir. Akciğer, böbrek ve göz gelişimi için de A vitaminine ihtiyaç duyulur. Solunum yolu, kardiyak sistemi ve merkezi sinir sistemi gibi bölgelerin de gelişimine katkı sağlar.

2. Lif
Mango içerisinde bol miktarda lif yer alır. Lif, kendinizi daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar. Sindirim sisteminizi koruyan lif aynı zamanda kabızlık sorunlarına da iyi gelir. Kan basıncınızı normal seviyelere düşürmenizi sağlayan lifli mangoları hamilelik döneminde rahat bir şekilde tüketebilirsiniz.

3. C Vitamini
C vitamininin bilinen en önemli özelliği antioksidan olmasıdır. Vücudun zararlı maddelere karşı direnç gösterebilmesini sağlayan C vitamini kanser gibi dejeneratif hastalıklara karşı da direnç sağlamanıza yardımcı olur. C vitamini aynı zamanda bilişsel ve nörolojik açıdan da destek sağlar. Kolajen oluşumu ve yara iyileşmelerinde de C vitamininin etkisi büyüktür. Dişeti ve diş sağlığını dengede tutan C vitamini, vücudun demir emilimini destekler. Anne için tüm bu detaylar hamilelik döneminde son derece önemlidir. C vitamini doku onarımı, kemik büyümesi ve cildin daha sağlıklı görünebilmesi için de yararlıdır.

Hamilelik döneminde ortaya çıkabilecek olan aneminin engellenebilmesi ve gerekli demir emiliminin sağlanabilmesi için de C vitamini gereklidir.

4. Potasyum
Potasyum, vücudunuzdaki kan basıncının ve nabzın normal seviyelere gelmesine yardımcı olur. Hamilelik dönemindeki kan hacmi artmaya başladığı zaman vücut ek mineral ihtiyacı hisseder. Potasyum ise sıvı ve elektrolit dengesini sağlar. Sinir uyarılarını gönderen potasyum kas kasılmalarını devam ettirir ve hamileliğe bağlı ortaya çıkan krampların hafiflemesini sağlar.

5. Vitamin B6
B6 vitamini, insanların bilişsel gelişiminde etkili bir rol üstlenir. Ayrıca daha sağlıklı bir bağışıklık sisteminin oluşumunda da etkili bir rol oynar. B6 vitaminini hamilelik döneminde aldığınız zaman sabahları ortaya çıkan mide bulantılarından da kurtulabilirsiniz. Alyuvarların ve nörotransmitterlerin meydana gelmesinde de B6 vitamini etkilidir. B6 aynı zamanda bebeğinizin sinir ve beyin sisteminin de sağlıklı bir şekilde gelişmesine katkı sağlar.

6. Bakır
Kan hücresinin oluşumu için bakıra ihtiyaç duyulur. Hamilelik süresi boyunca kan arzı artış gösterdiği için mineral ihtiyacı da artar. İskelet sistemi, kan damarları gibi organların oluşumu için bakır gereklidir. Anne adaylarının kemik sağlığı da bakır ile birlikte korunur.

7. Folat
Hamilelik sürecinde folat önemli bir rol oynar. Folat eksikliği meydana geldiği zaman omurilik ve beyin kusurları ile doğum gerçekleşebilir. Hamilelik süreci boyunca yeterli miktarda folat almak son derece önemli bir durumdur. Folat DNA’nın oluşumuna ve alyuvarların oluşumuna katkı sağlar. Kardiyak sistemindeki işlevselliğin korunabilmesi için de folat gereklidir.

Hamilelikte Mango Nasıl Tüketilmeli?
Hamilelik döneminde mango yenmemesi gerektiği ile ilgili çeşitli yanlış bilgiler duyabilirsiniz. Mango meyvesinin içerdiği besin değerleri mangonun aslında hamilelik sürecinde tüketilmesi gereken bir gıda olduğunu gösterir. Ancak hamilelik döneminde mango da dahil tüm yiyecekleri tüketmeden önce doktorunuza danışmalı ve her şeyi dozunda yemelisiniz.

Tıpkı yiyebileceğiniz başka şeylerde de olduğu gibi mangoyu da dikkatli bir şekilde tüketmelisiniz. Mangolarda yer alan şekerler tamamen doğal ve güvenilirdir. Mango tüketerek sentetik şekerlerde ve koruyucularda üst düzeyde olan diğer tatlıların vücuda verebileceği zararlardan uzak durabilirsiniz.

Hamileliğin Son 3 Ayında Mango Tüketimi
Hamileliğin son 3 aylık dönemi son derece önemlidir ve dikkatli bir şekilde meyve tüketmeniz gerekir. Mango meyvesi hamilelikte şeker hastalığına yol açabileceği için bu dönemde sınırlamanız gerekir. Ayrıca mango meyvesini seçerken de kokusuz, temiz ve taze olmasına da dikkat etmelisiniz.

Hamileliğin son dönemlerinde trimestrinde olgunlaşmamış olan mangoları tüketmemeniz gerekir. Bu tür meyveler hamileliğiniz için risklidir. Çürük meyve tüketmeniz zehirlenmenize yol açabilir. Olgunlaşmayan mangolar gebelik süreci boyunca da uzak durmanız gereken mangolardır.

Tamamen olgunlaşmış olan mangolar, yüksek kalorili tatlılara daha iyi bir alternatiftir. Doğal şeker içeren olgunlaşmış mangolar, iştahınızı hareketlendirir. Sindirim sisteminizi de hareketlendiren mangolar sabah bulantıları, kabızlık ve asidik mide sorunlarına karşı iyi gelir.

Mango Nasıl Seçilmeli?
Kimyasal ürünler ile olgunlaştırılmış olan mangolardan kesinlikle uzak durmalısınız. Yapay bir şekilde olgunlaştırılan mangolar kendi sağlığınız ve bebeğinizin sağlığı açısından zararlıdır. Yapay ve kimyasal olarak olgunlaştırılmış olan mangoları tükettiğiniz zaman baş dönmesi, mide bulantısı, nöbet, ağız ülseri ve baş ağrısı gibi yan etkiler hissedebilirsiniz.

Mangoların doğal olduğunu işaret eden ufak tefek detaylar vardır. Doğal bir mango her zaman yumuşak bir yapıya sahiptir. Hafif sarımsak kokusuna sahiptir ve siyah tozlu grimsi bir beyaz kaplamaya sahiptir.

Doğal mangoları seçtikten sonra iyi bir şekilde yıkamalısınız. Kimyasal maddelerden ve listeria kirliliğinden kurtardığınız mangoları temiz bir ortamda muhafaza etmelisiniz. Mangoları tüketirken kabuğunu da soymalısınız.

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.