Hamilelikte Yürüyüş Yapmak ve Faydaları

Hamilelikte yürüyüş faydalı mı?

Hamilelik kadının dış dünyadan soyutlandığı bir süreç değildir. Aksine hamilelikte kadının uygun şekilde her etkinliği yapması gerekir. Özellikle yürüyüş hamilelikte çok faydalıdır. Bu eylem hem hamileliğin sağlıklı bir şekilde ilerlemesine, hem de kadının sağlıklı olmasına yardımcı olur. Kadının doğuma hazırlamak için iyi bir seçimdir. Hamilelikte elbette her türlü spor uygun olmaz. Kadını yormayan, ancak sağlıklı olmasını destekleyecek olan aktiviteler tercih edilmelidir. Yürüyüş bunların başında gelir. Hamilelikte yürüyüş hem anne için hem de bebek için faydalıdır.

Hamilelikte Yürüyüş Yapmak ve Faydaları

Kadınların hamilelik döneminde yaptığı en büyük hatalardan biri hareketsiz bir yaşam sürmeleridir. Bilinçsiz şekilde hamileliği bu şekilde algılayıp, karınlarında bir bebek taşıdıkları için hareket etmekten uzak dururlar. Ancak hamilelik hareketsiz bir yaşamı işaret etmez. Bu konuda yapılan araştırmalar hareketsiz olmanın hem anne, hem de bebek için sakıncalı olduğunu göstermektedir. Bu yüzden hamile kalan kadınlar bu süreci hareketli bir şekilde geçirmelidir. Bir kadının hamileliğinde hareketsiz olması bazı durumlar için geçerli olabilir. Örneğin riskli bir hamilelik geçirenler, çoğul gebeliği olanlar için hareketlerde kısıtlama getirilebilir. Bunun dışında sağlıklı bir gebelikte doktorların önerisi belli oranda hareketlerin, yürüyüşün yapılmasını gerektiğidir.

Hamilelikte yürüyüş yapmanın sayısız faydaları bulunmaktadır. Bu hem sağlıklı bir hamilelik geçirmek için, hem de sağlıklı ve kolay bir doğum yapmanın kapılarını açar. Bu nedenle kadınların hamileliği boyunca doktorunun denetiminde sportif aktivitelere, özellikle yürüyüşe önem vermesi gerekir.

Hamilelikte yürüyüş yapmanın faydaları

Yürüyüşün bir anne adayı için pek çok faydası vardır. Bu faydalı etkiler hamileliği boyunca ve doğumda etkisini gösterir.

Doğumda ortaya çıkan faydalar: Yürüyüşle birlikte hamileliğinde kaslarını düzenli çalıştıran anne adayları, hamileliği sonlandıracak doğumda rahat edecektir. Normal doğumu diğerlerine göre daha kolay yapacaklardır. Çünkü yürüyüşlerinde vücutlarında kasların başta kalçadakiler olmak üzere hepsi güçleniyor. Vücutları bu sayede esneklik kazanmaya başlıyor. Bu sayede normal doğumda her aşama daha kolay aşılabiliyor.

Yürüyüş stresten uzak kalmalarına yardımcı oluyor: Hamilelik anne adaylarının stres yaşamasına uygun bir süreçtir. Çünkü sadece hamile olmaları bile stresli olmalarına yetmektedir. Özellikle doğuma yaklaşıldıkça endişeler, korkular artar. Bebeklerin sağlığı ile ilgili konular bile kadının strese girmesine yeter. Çünkü hamilelik döneminde kadının hormon seviyeleri değişir. Eğer hamilelikte düzenli yürüyüş yapılırsa, vücuttaki endorfin seviyesi artar. Bu durum anne adayının kendini daha enerjik, zinde hissetmesine neden olur. Morali de yerine gelir. Bu süreçte depresyon, anksiyete etkisinde olan kadınlar yürüyüşün çok faydasınız görecektir.

Gebelik zehirlenmesine karşı yürüyüş: Preeklampsi denilen gebelik zehirlenmesi anne adayının vücudundaki kan basıncının artmış olması nedeniyle yaşanır. Bu durum kadındaki tansiyon yüksekliğini gösterir. Hamilelikte yürüyüş yapmak ise, kadının tansiyonun dengelenmesine ve dolayısıyla yüksek tansiyon riskinin azaltılmasına yardımcı olur. Ancak anne adaylarının kendilerini yormadan yürüyüş yapması da önemlidir. İyi gelecek diye yorucu yürüyüşlerden uzak durulmalıdır.

Hamilelik diyabeti riskini azaltır: Hamilelik döneminde diyabet riski daha yüksek olur. Şeker hastası olmayan kadınlar bile diyabetle karşı karşıya kalabilir. Gebelik şekeri denilen bu durumdan uzak kalmak için öncelikle kilonun dengeli alınması gerekir. Hamileliğinde çok kilo alan kadınlarda diyabet riski artar. Hamilelikte yürüyüş yapmak ise, diyabet riskini azaltır, aynı zamanda kadının sağlıklı bir şekilde kilo almasını sağlayarak gebeliği korumaya alır.

Hamilelikte yürüyüş yapmak anne ve bebek için faydalıdır

Bir hamilelikte anne ne kadar sağlıklı olursa, bebeğin de sağlıklı gelişme olasılığı daha yüksek olur. Bu nedenle gebelik süresince annenin yürüyüşlere önem vermesi, düzenli egzersiz yapması bebeğin sağlığına da yansır. Çünkü yürüyüşle desteklenen bir hamilelikte kadının kan dolaşımı hızlanır, dolayısıyla bebeğe giden oksijen miktarı da fazla olur. Bebekler anne karnında ihtiyaç duydukları besin maddelerine ve oksijene kordon bağından ulaşır. Yürüyüş kadının kan dolaşımı iyileştirir ve bebeğin gelişimini de desteklemiş olur. Hamilelikte hareketsiz bir yaşam sürmek anne için olduğu kadar bebek içinde sakıncalıdır. Bu durum erken doğum ve düşük riskini arttırır.

Hamilelikte yürüyüş nasıl yapılmalı?

Hamilelikte yürüyüş bir sporu edasıyla yapılmamalıdır. Anne adaylarının rahat oldukları bir tempoda yürümeleri, yürüyüş esnasında molalar vermeleri, yürüyüş için ısınma hareketleri yapmaları gerekir. Yorulduklarında, terledikleri zaman kısa molalar vererek dinlenmeleri gerekir. Ayrıca yürüyüş sırasında rahat bir ayakkabı giymeleri, giysilerini de rahat edecekleri şekilde seçmeleri gerekir. Anne adayları yürüyüş sırasında kaybettikleri sıvıyı geri alabilmek için yanlarında su taşımalıdır. Bunun yanı sıra yürüyüş yapacakları zamanı da iyi seçmeleri gerekir. Güneşin yoğun olduğu saatlerde yürüyüşten kaçınmaları gerekir.

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Hemen Ara
Whatsapp
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.