Hamilelikte Yüzmek İle İlgili Her Şey

Hamilelikte Denize ya da Havuza Girmek Zararlı Mıdır?

İnsanların büyük bir bölümü hamilelik süreci boyunca yüzme gibi etkinliklerin yapılmasını oldukça zararlı bulmaktadır. Aslına bilinenin aksine yüzmek, hamile bayanlar için zarardan çok, yarar getirir. Hamile bayanların en fazla şikâyet ettikleri konulardan bir tanesi bitmek bilmeyen bel ve sırt ağrıları olacaktır. Yüzme aktivitesi esnasında kaslar oldukça fazla hareket edeceği için ağrılar büyük oranda azalacaktır. Hatta kimi araştırmalar gösteriyor ki düzenli olarak yüzen bayanlarda mide bulantısı gibi şikayetler de azalma gösteriyor. Yapılan araştırmalar ve hamile bayanlar gösteriyor ki hamile kişiler için yüzme konusunda bilinen zararlı etkenlerin tamamı, aslında sadece bir rivayet.

Hamilelikte Yüzmek İle İlgili Her Şey

Hamilelik Döneminde Yüzerken Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar Nelerdir?

Tabiki hamile olan bayanlar yüzerken bazı unsurları da göz önünde bulundurmalıdır. Öncelikle yüzme sırasında bayanların kendilerini çok fazla zorlamaması gerekiyor. Aynı zamanda yüzerken eğer yorulduğunuzu ve kaslarınızın ağrıdığını hissetmeye başlarsanız, yine mola vermenizi tavsiye ediyoruz. Düzenli olarak yüzerek çok daha sağlıklı olmak istiyorsanız bir hafta içerisinde 3 gün 30’ar dakikalık periyotlar halinde yüzmek, fiziksel olarak gelişmeniz açısından faydalı olacaktır. Yüzme ile ilgili olarak jakuziye girmek veya sauna içerisinde uzun süre durmak gibi aktiviteler yapmaktan mutlaka uzak durmak gerekiyor. Sürekli olarak sıcak su veya ortam içerisinde bekleme vücuttaki kan akış hızını ve ritmini değiştirebilecek unsurlar olduğu için hamile kişiler için tavsiye edilmez. Ayrıca su içerisinde yüzerken mutlaka kıyı bölgelerde suya girmenizi de tavsiye ediyoruz. Çünkü hamile bayanlarda bildiğiniz gibi kramp girmesi gibi kaslarını etkileyecek olan durumlar çok daha sık ortaya çıkabilir. Buna bağlı olarak da su içerisinde hareket etmenizi engelleyecek durumlar meydana gelebilir. Kimi anne adaylarında hamilelik sürecinde kanamalar meydana gelmesi veya düşük tehlikesi gibi durumlar meydana gelebilir. Eğer sizin de düşük yapma gibi bir tehlikeniz bulunuyorsa mümkün olduğu kadar yüzmeden uzak durmaya çalışın. Kesin olmasa da kanama görülen kişiler için, yüzme sakıncalı durumlar arasında sayılabilir. Günlük hayatta karşı karşıya kaldığımız diğer sporlarda olduğu gibi aynı zamanda yüzmeden önce de ısınma hareketlerini düzenli olarak yapmak gerekiyor. Bu ısınma hareketleri sayesinde kramp girmesi gibi tehlikesi durumların önüne geçebilirsiniz. Isınma hareketleri sırasında kaslar çok daha esnek hale gelecek ve böylece hızlı bir şekilde hareket etmek için hazır olacaktır. Ayrıca hamile bayanlar için suya girme söz konusu olduğu zaman mutlaka deniz tercih edilmelidir. Eğer mutlaka havuzda yüzmenizi gerektirecek bir durum söz konusu olursa mümkün olduğu kadar temiz olan bölgeler tercih edilmelidir. Havuzların içerisinde kimyasal maddelerin miktarı oldukça yüksek olduğu için havuzlar yerine denizleri tercih etmek çok daha doğru olacaktır. Ayrıca havuz suları kimi tesisler içerisinde oldukça yüksek derecede olabilir. Herhangi bir şekilde zarar görmemek için çok sıcak olan sulara girmekten kaçınmak gerekiyor.

Cilt Sağlığınıza Dikkat Edin 

Bazı anne adayları girdikleri suyun daha sıcak olması için öğle saatlerinde suya girmeyi tercih edebiliyor. Fakat unutmayın ki sudan yansıyan öğle ışınları, vücut için oldukça zararlı etkilerin ortaya çıkmasına sebep olabilir. Bu yüzden de akşam saatlerinde, yani güneşin açısının daha yatay olduğu saatlerde suya girmek daha doğru bir seçim olacaktır. Öğleden sonra ile beraber aynı zamanda sabah saatleri de hamile bayanların denize girmesi için uygun bir seçim olacaktır. Sadece denize girmek değil aynı zamanda yürüyüş yapmak istiyorsanız da sabah saatlerini tercih etmeniz uygun olacaktır. Anne adayları genel olarak hastalığa karşı daha dayanıksız olduğu için ıslak vücut ile uzun süre boyunca gezmek çeşitli hastalıklar ile karşı karşıya kalmanıza sebep olabilir. Eğer sudan çıktıysanız fazla vakit kaybetmeden ılık su ile duş almak, vücudun kendini toparlaması için faydalı olacaktır. Yaz aylarında özellikle bronzlaşmak amaçlı güneş altında uzun süre kalmak çeşitli yan etkilerin ortaya çıkmasına sebep olabilir. Bu yüzden de hamile kişiler için bronzlaşmak için güneş altında beklemek sakıncalı olacaktır. Gün içerisinde maruz kaldığınız yoğun ışınlardan biraz olsun kurtulmak için fazla miktarda su tüketmek faydalı olacaktır.

Enfeksiyonlara Karşı Önlem Alınmalı 

Hamilelik döneminde vajina etrafında bulunmakta olan bölgeler daha çok daha hassas bir hale gelebileceği için bu zaman aralıkları içerisinde enfeksiyon kapma ihtimali oldukça fazladır. Meydana gelebilecek olan enfeksiyonları önlemek için günlük düzenli olarak uyumaya alışmak ve dengeli bir şekilde beslenmek oldukça önemlidir. Hamilelik döneminde vajina etrafının genel olarak kuru olması gerekiyor. Çünkü ıslak kalan vücut bölümleri enfeksiyon kapmak için uygun hale gelecektir. Özellikleri hamilelik süreci boyunca pamuklu iç çamaşırlarını tercih etmek ve bununla beraber düzenli olarak günlük ped kullanmak enfeksiyon kapma ihtimalini azalacak ve genital bölgeyi çok daha kuru tutacaktır. Fazla sıkı veya vücudu sıkan elbiselerden de uzak durursanız herhangi bir şekilde ıslanma durumunda vajina bölgesine gelen ıslaklık daha az olacaktır. Islak olarak uzun süre beklemek hamilelik sürecinde sık sık enfeksiyon kapmanıza sebep olacağı gibi aynı zamanda meydana gelen enfeksiyonların büyük bir bölümü bebeğin de sağlığını olumsuz yönde etkileyebilir. Denize girdikten sonra eğer ıslaklık konusunda hassas olursanız olumsuz durumların meydana gelme ihtimali büyük oranda azalacaktır.

Düşük Tehdidi Yoksa Denize veya Havuza Girilir Mi? 

Eğer daha önceden yapılan kontroller içerisinde düşük yapma riski gibi bir durum söz konusu değilse havuz veya denize girmek ile ilgili herhangi bir şüpheniz olmasın fakat yine de havuzlara Gideceğiniz zaman böyle dedim temiz olup olmadığı konusunda ciddi anlamda araştırma yapmanızı tavsiye ediyoruz Her ne kadar havuzların büyük bir bölümü kimyasal ilaçlar ile temizleniyor olsa da yine de bu durumdan Emin olmanız Bebeğinizin sağlığı açısından oldukça büyük önem taşımaktadır sıradan bir hamilelik geçiriyorsanız ve herhangi bir olumsuz durum söz konusu değilse gönül rahatlığı ile havuz ve deniz içerisinde yüzmeye devam edebilirsiniz yüzmeye başladıktan sonra daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi kendini zorlama konusunda hassas olmanız gerekiyor

Havuz mu Deniz mi? 

Eğer hamilelik süreci boyunca mutlaka suya girmek istiyorsanız mümkün olduğu kadar deniz içerisinde yüzmeyi tercih etmenizi tavsiye ediyoruz. Deniz, havuza göre çok daha doğal ve tuzlu su içerdiği için hem de deniz için faydalı olacak hem de enfeksiyon kapmak riskinizi engelleyecektir. Halk arasında bilinen büyük yanlışlardan bir tanesi de havuza veya denize girdikten sonra vajina içerisine su gireceği ile ilgili oluyor. İnsanların fizyolojik yapısı itibariyle böyle bir duruma meydana gelmesi mümkün değildir. Bu yüzden de bebeğin sudan etkileneceği konusunda herhangi bir şüphe yaşamanıza gerek yoktur. Vajina içerisinde bulunmakta olan kaslar, siz suya ani bir şekilde girseniz bile içeriye su girmesini büyük oranda engelleyecektir. Su içerisinde yaptığınız hareketleri dikkat ettiğiniz ve yüzmeden önce gerekli olan ısınma hareketleri yaptıktan sonra bu konu ile ilgili olarak herhangi bir endişe yaşamamıza gerek yok.

Isınma Hareketleri Nasıl Yapılır?

Eğer havuza veya denize girmeden önce ısınma hareketleri yaparak kaslarınızın çok daha uygun hale gelmesine yardımcı olmak istiyorsanız, aslında uygulamanız gereken yöntemler oldukça basit. İlk olarak havuz veya deniz içerisinde yüzerken en çok çalışacak olan bölgeler bacaklardır. Bu yüzden de bacakları suya girmeden önce yeteri kadar esnetmek gerekli. Hamile olduğunuz için esnetme işlemleri yaparken bacaklarınızı çok fazla zorlamamanızı tavsiye ediyoruz. Oturduğunuz yerden bacaklarınızı birkaç santimetre yukarıya yaklaşık olarak 20 defa indirip kaldırdıktan sonra az da olsa bacaklarınız ısınmaya başlayacaktır. Bahsetmiş olduğumuz işlemleri yapmak kasların arasında birikmiş olan laktik asitlerin azalmasına yardımcı olacağı için yüzerken çok daha kolay bir şekilde hareket etmenizi sağlayacaktır. Sadece hamile olan bayanlar için değil aynı zamanda herhangi bir sağlık sorunu olmayan kişiler için de ısınma hareketlerini yapmak oldukça büyük önem taşıyor. Su içerisinde meydana gelebilecek olan herhangi bir kas tutulması veya kramp gibi bir durum ile karşı karşıya kalırsanız boğulma tehlikesi meydana gelecektir. Bahsetmiş olduğumuz krampların vücuda girmesi sebeplerinden bir tanesi vitamin ve minerallerin eksik olmasıdır. Hamile bayanlarda vücuttaki vitamin ve minerallerin büyük bir bölümü bebek tarafından alındığı için anne adaylarının vücudunda bu maddeler yeterince bulunmayabilir. Anne adaylarının vücudunda yeteri kadar mineral ve vitamin bulunmadığı için sık sık kramp girmesi gibi durumlar ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Su içerisinde böyle durumların meydana gelmesi hayati tehlikeler ortaya çıkarabileceği için mümkün olduğu kadar bu konuda hassas olmanızı tavsiye ediyoruz. Isınma hareketleri yaparken vücudunuzun hangi bölümünü çalıştırmak istediğiniz tamamen sizin vereceğiniz karara bağlıdır. Fakat genel olarak yüzerken bacakların çok daha aktif bir şekilde çalıştığını varsayarsak, mümkün olduğu kadar bacaklarınızı ısındırmaya çalışın. Su içerisine girdikten sonra eğer hamileyseniz çok fazla açıklara gitmenizi tavsiye etmiyoruz. Her ne kadar gerekli olan ısınma hareketleri yapmış olsanız da yine de kramp girmesi gibi olumsuz durumlar ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Bahsetmiş olduğumuz unsurlara dikkat ettikten sonra siz de gönül rahatlığı ile yüzmeye devam edebilirsiniz.

Yüzerken Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Maddeler

  • Her ne kadar yüzme konusunda kendinize güveniyor olsanız da hamilelik süreci boyunca anormal durumlar meydana gelebilir. Gebelik süreci boyunca ayak ve bacaklarda meydana gelen krampların sayısı oldukça fazla olduğu için böyle bir durumla karşı karşıya kalacak olursanız fazla paniklememek ve etraftan hemen yardım istemek gerekiyor.
  • Özellikle hamile bayanlar ve yüzme bilmeyen herkes için geçerli olan bir kural daha var. Eğer profesyonel olarak yüzücü değilseniz boynuzu aşan bölgelerden uzak durmanızı tavsiye ediyoruz. Özelde hamile bayanların hareket kabiliyeti normal insanlara göre çok daha az olduğu için boyunuzu aşacak olan yerlere gitmeniz hayati tehlikelerin meydana gelmesine sebep olabilir.
  • Özellikle havuz ve denizlerin kenarlarında mutlaka “makarna” adı verilmekte olan ve sizi su üstünde tutmaya yardımcı olacak bazı önemli araçlar bulunmaktadır. Suya girerken bahsetmiş olduğumuz süngerden yapılmış olan araçları yanınıza alarak meydana gelebilecek herhangi bir duruma karşı çok daha tedbirli olabilirsiniz.
  • Havuz ve denizler özellikle ücretsiz olan bölgelerde oldukça yoğun olacaktır. Su içerisinde başka kişiler tarafından yanlışlıkla karnınıza veya kendinize zarar verebilecek olan çeşitli darbeler gelebilir. Bu yüzden de suya gireceğiniz zamanlarda mümkün olduğu kadar suyun kalabalık olmadığı saat dilimlerini tercih etmenizi tavsiye ediyoruz.
  • İnsanların büyük bir bölümü su içerisinde oldukları zaman ne kadar su kaybettiklerini bilemiyor. Su içerisinde sürekli olarak hareket halinde olduğunuz için vücudunuz ciddi anlamda terleyecek ve buna bağlı olarak da su kaybedecektir. Su içerisinde veya sudan çıktıktan sonra kısa süre içerisinde su kaynaklarına ulaşabiliyor olmanız oldukça önemlidir. Hamile bayanlar için vücudun susuz kalması çeşitli besin maddelerinin eklenmesine sebep olabilir. Bu olumsuz durumlardan mümkün olduğu kadar uzak durmak istiyorsanız su kaynaklarına kolay ulaşabileceğiniz yerleri tercih edin.
  • Havuz ve denize girmeyi eğlenceli yapan birçok aktivite vardır. Fakat hamilelik süreci boyunca bahsetmiş olduğumuz bu aktivitelerden mümkün olduğu kadar uzak durmak gerekiyor. Denize yüksek bir yerden atlama veya çeşitli hareketler ile suya girmeye çalışmak fiziksel olarak da harbi almanıza sebep olabilir. Hamileliğin özellikle önemli dönemlerinde fiziksel olarak darbe almak bebeğe ciddi anlamda zarar verecektir.
  • Su kenarında yaşıyorsanız veya tatil yapmak için bu bölgelerde bulunuyorsanız tekne veya yat turu yapmak uygun bir tarif olmayacaktır. Hamile bayanların büyük bir bölümünde su içerisinde giden taşıtlar mide bulantısına sebep olabilir. Tekne veya yat ile seyahat ederken suyun ortasında durma gibi bir şansınız olmadığı için uzun süre boyunca mide bulantısına maruz kalmak zorunda kalabilirsiniz. Bu yüzden de bahsetmiş olduğumuz bu turları mümkün olduğu kadar hamilelik dönemi dışında yapmaya özen gösterin. Bahsetmiş olduğumuz bu unsurları dikkat ederek siz de tehlikelerden uzak durabilirsiniz.

Ilgili Konular:

Hamilelikte Pilates Nasıl Yapılmalıdır?

Hamilelikte Egzersiz Nasıl Yapılır?

 

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.