Hamileliğin 17. Haftası

Anne adayları! Bebeğiniz artık 125 gram ağırlığa ulaştı. Baksanıza Nasıl Büyüyor?

Bebeklerin kemik gelişimleri bu haftadan itibaren başlıyor var sayılabilir. Bundan dolayı kalsiyum almaya dikkat etmelisiniz. Karnınızdaki şişlik ve bebeğinizin gün geçtikçe daha ağır bir hal alması belinizde ağrıların artmasına sebep olabileceğinden hamile kıyafetleri ve bel destekleri ile rahat etmeniz sağlanabilir. Bununla birlikte yine ağırlıktan ve hareketsizlikten kaynaklı olarak bacaklarda oluşan krampların en aza indirgenmesi için Potasyum ağırlıklı besinler alınması faydalı olacaktır.

Hamileliğin 17. Haftası

Hamileliğin bu haftasında ultrasonla muayenede bebeğinizin ne kadar büyümüş olduğunu göreceksiniz. Haftalar geçtikçe büyüyen bebeğiniz artık bir avucunuzun içi kadardır. Bazı bebeklerde farklılık gösterse bile ortalama ağırlığı 125 gram olup, baş ile popo uzunluğu 18 cm.dir. Kalbi normal bir insanın iki katı atmaktadır. Doktorunuz dörtlü tarama için sizi muayeneye çağırabilir. Dörtlü tarama testi üçlü tarama testi ile aynıdır. Bazı doktorlar ikili ve üçlü tarama testlerinde bir durum çıkmaması halinde bu teste ihtiyaç duymamaktadır. Her ne kadar bu testlerin hepsi yapılmış olsa bile testlerin hatalı çıkma olasılığı da mutlaka göz önüne alınmalıdır.

Hamileliğin Onyedinci Haftasında Annede Görülen Değişimler
Gittikçe kilo almaya devam eden anne adayında bu hafta içerisinde hafif şiddette sırt ağrıları boy göstermeye başlamıştır. Bu ağrılar yüzünden anne adayı rahat bir uyku dönemi geçirmekte zorlanmaktadır. Anne yine bu haftada hamile kıyafetleri alarak daha rahat hareket edebilir. Kilo alması çevre tarafından fark edilse bile anne adayı dünyaya getireceği bebek için bunu hiç umursamamaktadır. Tabi ki aşırı kilo alımından da kaçınılmalıdır. Çünkü dengesiz alınan her kilo bebeğe ve kendine fazlasıyla zarar vermektedir. Hatta aşırı kilo alımından kaynaklı erken doğum yapan anneler bile vardır. Beden ne kadar ağır olur ise hamilelik dönemi bir o kadar zor geçmektedir.

Hamileliğin Onyedinci Haftasında Beslenme
Hamileliğin onyedinci haftası kalsiyum açısından önemlidir. Bebeğin bu dönemlerde kalsiyum ihtiyacı diğer dönemlerden daha fazladır. Eğer anne adayı bebeğe ihtiyacı olan kalsiyum desteği ile beslemez ise bebek kalsiyum ihtiyacını anneden almaya başlar. Potasyum içerikli olan ürünler olan kuru üzüm ve muz tüketmek bacaklarda oluşan krampların en aza inmesine yardımcı olur. Yine bu haftada ne kadar iyi beslenilirse bebeğin gelişimi bir o kadar iyi olur. Düşük kilolu bebeklerin doğması kesinlikle annenin dengesiz beslenmesinden kaynaklanmaktadır.

Hamileliğin Onyedinci Haftasında Spor
Hamilelik döneminde yapılan hafif çaplı egzersiz hareketleri bebeğe iyi gelmektedir. Yalnız bu hareketleri yaparken mutlaka uzman desteği alınmalıdır. Çünkü yanlış yapılan her türlü egzersizin bebeğe zarar vereceği unutulmamalıdır. Mutlaka eğer imkânınız var ise bir spor merkezine yazılmanızda fayda vardır.

Hamileliğin Onyedinci Haftasında Cinsel Yaşam
Düşük tehlikesinin tamamen ortadan kalktığı onyedinci haftada cinsel yaşam kısıtlanmamalıdır. Tabi ki anne adayını kasacak ve bebeğe zarar verecek her türlü hareketten kaçınmak şartı ile son dört haftaya kadar bir müdahale söz konusu değildir.

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

2 yorum

  • elif dedi ki:

    Hamilelikte 17. hafta vücudunuz giderek gebelik sürecine ağırlaşacaktır. Bu hem duruşunuzda hem de yürümede farklılığa neden olacaktır.

    Ağır kaldırmamaya özen gösterin. Eğer yerden bir şeyler kaldırmanız gerekiyorsa bacaklarınızı bükerek eğilmeniz ağırlığı bacaklarınıza verip zorlanmanıza engel olur.

  • elif dedi ki:

    Sırt ağrısı ve kaslarda gerginlik yaşamanız olasıdır. Duruş şeklinizi korumaya çalışmanız bu ağrı ve gerginliği önleyebilir. Karnınızdaki ağırlığı azaltmak ve karın bölgenizi desteklemek için hamilelik korsesi kullanmanızda bir sakınca yoktur.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ