Anne Sütünü Arttıran Yiyecekler

Beslenme düzeninizi değiştirerek bebeğiniz için süt miktarınızı arttırmak sizin elinizde!

Bebek için en faydalı ve besin değerleri en yüksek gıdanın anne sütü olduğunu biliyoruz. Özellikle ilk 6 aylık dönemde bebeğin yalnızca anne sütüyle beslenmesi bağışıklık sisteminin güçlenmesinde rol oynuyor. Bebeğin anne sütüyle beslendiği bu dönemde sütün yetmemesi durumunu ortadan kaldırmak için anne sütünü arttıracak yiyecekler tüketmeye özen göstermek gerekir.

Anne Sütünü Arttıran Yiyecekler

Anne sütü, bebeğin ilk 6 aylık döneminde oldukça önemli bir yer tutar. Besin değeri bakımından zengin olan anne sütü bebeğin bağışıklık sisteminin güçlenmesinde de etkin rol oynar. Bu süreçte bebeğin yalnızca anne sütüyle beslenebilmesi için annenin süt miktarının yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bunun için doğru bir beslenme düzeni oluşturarak süt miktarını arttırmak mümkün olmaktadır.

  • Su

su-kesintisi

Günlük su tüketimine mutlaka özen göstermek gerekir. Bir erişkinin günde tüketmesi gereken su miktarı ortalama 2 – 2,5 litredir. Emzirme dönemindeki kadınların ise bu miktardan daha fazla su tüketmeleri önerilmektedir. Bu su tüketimi saf şekilde olmalıdır. Yani çay, şekerli meyve suları gibi içecekler günlük su ihtiyacını karşılamak için yeterli olmaz. Şekerli içecek tüketmek halk arasında bilinenin aksine süt artmasına neden olmaz. Bu sebeple doğal şeker ihtiva eden gıdalar tüketmek daha doğru olacaktır.

  • Dereotu

dereotu

Dereotu sindirime yardımcı olan bir besindir. Sütü arttırdığı da bilinmektedir. Ancak dereotunun idrar söktürücü özelliği vardır. Bu nedenle çok fazla tüketilmemesine dikkat edilmelidir. Dereotu salatalarda ve yemeklerde kullanılarak tüketilebilir. Bunun dışında sıcak suda bekletip çayını yapmak da mümkündür.

  • Yeşil sebzeler

yesil-sebzeler

Bezelye, kabak, kuşkonmaz, ıspanak, pırasa gibi sebzelerin hem sindirime yardımcı oldukları hem de süt arttırıcı yiyecekler oldukları bilinmektedir. Sütün salgılanmasında etkili olan prolaktin hormonu yeşil sebze tüketimiyle harekete geçmektedir. Böylece daha fazla süt üretimi yapılmaktadır.

  • Kırmızı sebzeler

kirmizi-sebzeler

Karoten zengini olan havuç, pancar, tatlı patates gibi yiyecekler süt üretiminin artmasında etkilidir.

  • Yulaf

yulaf3

Lif bakımından oldukça zengin olan yulaf anne sütünü arttırmada oldukça etkilidir. Emziren annelerin yulaf tüketmeye özen göstermeleri gerekir.

  • Bakliyat

bakliyat

Kırmızı ve yeşil mercimek, kuru fasulye, nohut, barbunya gibi yiyecekler anne sütünün artmasında etkili rol oynarlar. Lif açısından da zengin olan bu yiyecekler emzirme döneminde tüketilmelidir.

  • Kuru meyveler ve kuruyemişler

kuruyemis

Ceviz, fındık, badem, fıstık, kaju gibi kuru yemişlerin anne sütünü arttırıcı etkisi olduğu bilinmektedir. Gün içerisinde ara öğün olarak kuruyemiş ve kuru meyve tüketilebilirler.

  • Tereyağı ve zeytinyağı

zeytinyagi-11-700x320

Tereyağı ve zeytinyağı tüketimi vücut için faydalıdır. Bu yağlar süt üretiminin artmasında etkili olur. Tereyağını gün içerisinde az miktarda tüketmek doğru olacaktır.

  • Sarımsak

sarimsak 3

Sarımsak hem bağışıklık sistemini güçlendiren hem de anne sütünü artırmada rol oynayan bir besindir. Yoğurtlu salatalarda çiğ olarak tüketilebileceği gibi pişirilerek yemeklerin içerisine de konabilir.

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

2 yorum

  • Gülseren Y. dedi ki:

    İsimleri aklıma gelmiyordu fakat görsel olarak anlattığınız için hatırlayabildim.Gerçektende söylediğiniz gibi önemli gebelik döneminde tüketilmesi gereken yiyecekelerin başında geliyor.Özellikle kuruyemiş ve bakliyatlar hem kendimizin , hemde çocuğumuzun besin miktarını fazlasıyla karşılıyor.

  • Leyla M. dedi ki:

    Gerçekten bir çok anne için bebeğinin doğal beslenmesi kadar güzel bir şey yok. Bazı bebeklerde yetersiz süt nedeniyle emme sorunu yaşanıyor. 6 aya kadar bebeğin ek gıda almasıda çok doğru olmadığı için, anneler bu hususta oldukça özenli davranmalı ve süt yapıcı besinleri bol bol tüketmelidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.