Adet Sancısına Ne İyi Gelir?

Kadınların kabusu olan şiddetli adet sancılarına iyi gelen yöntemleri sizler için derledik.

Adet sancılarını azaltmak için kasları güçlendirmek oldukça etkili bir yöntem. Bunun için protein ağırlıklı beslenme düzeni oluşturarak ve adet dönemi dışındaki günlerde spor, yürüyüş ya da hafif egzersizler yaparak adet sancılarını azaltabilirsiniz.

Adet Sancısına Ne İyi Gelir?

Adet sancısına ne iyi gelir sorusunun cevabı protein ağırlıklı beslenme ve hafif egzersizlerdir. Et, balık, tavuk gibi besinlerle fındık, ceviz, fıstık gibi kuruyemişler kasların zamanla güçlenmesine yardımcı olur. Bu beslenme düzeniyle birlikte uygulanacak olan spor, egzersiz ya da yürüyüşler de kasların güçlenmesi için oldukça etkili bir yöntemdir. Belli bir düzen ve program dahilinde uygulanması gereken bu yöntemler kasların güçlenmesini sağlayarak adet sancılarının daha az hissedilmesine olanak tanıyacaktır.

Eğer şiddetli adet sancıları gören biriyseniz ilaç takviyeleriyle bu ağrıları azaltmanız mümkün olacaktır. Ancak adet sancısı için ilaç kullanımı mutlaka doktora danışılarak yapılmalıdır. Aksi takdirde ortaya çıkabilecek yan etkiler ciddi boyutlarda olabilir. Adet öncesi dönemde vücutta ve karın bölgesinde şişlik meydana geliyorsa bu dönemde tuz kullanımını azaltmak doğru olacaktır. Vücuttaki ödemin atılması için ıhlamur, maydanoz çayı gibi bitki çayları tüketilebilir.

Adet sancılarını azaltmak için sıcak bir duş almak da faydalı olacaktır. Sıcak su vücudun rahatlamasını ve gevşemesini sağlar. Sıcak duş yerine ayaklara sıcak uygulanması da önerilmektedir. Adet sancıları her ne kadar karın bölgesinde kendini gösteren sancılar olsa da sıcak uygulamasını karın bölgesine yapmama gerekir. Çünkü karın bölgesinde herhangi bir enfeksiyon durumu söz konusu ise sıcak uygulaması bu enfeksiyonun hızla yayılmasına neden olabilir. Bunun yerine ayakları sıcak tutmaya özen göstermek gerekir. Bu dönemde B vitamini takviyesi yapmak da doğru olacaktır. Magnezyum bakımından zengin olan besinlerin tüketimi adet sancılarının azalmasında yardımcı olur.

Adet Sancısına İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Adet döneminde protein ağırlıklı beslenmek doğru olacaktır. Bunun için et, balık, tavuk, yeşil yapraklı sebzeler, baklagiller, karaciğer, ceviz, fıstık, fındık gibi besinler tüketilebilir.

Adet Sancısına İyi Gelen Uygulamalar Nelerdir?

Kasların güçlenmesini sağlamak amacıyla nefes egzersizleri yapılabilir. Hafif tempolu açık hava yürüyüşleri de adet sancılarının giderilmesi için doğru bir uygulamadır. Sıcak bir duş almak vücudu rahatlatarak adet sancılarının hafiflemesine olanak tanır. Ağrı ve sancının yoğun olduğu kasık ve karın bölgesine masaj yapmak da ağrıların azalması için oldukça etkili bir yöntemdir. Karın altı bölgeye hafifçe bastırarak masaj yapmak rahatlatıcı olabilir. Gün içerisinde uyku düzenine de dikkat edilmelidir. Uykusuz kalmamaya özen göstermek gerekir. Uykusuzluk sinir ve stresin artmasına da neden olan bir durumdur.

Adet sancılarını azaltmak için spora başlamak da doğru bir yöntemdir. İlk olarak hafif egzersizlerle başlanmalı ve zamanla bu çalışma programı geliştirilmelidir. Spor yapmadan önce ve spor yaptıktan sonra mutlaka ısınma, germe, esneme hareketlerini yapmaya özen göstermek gerekir. Bunlar aksatılmamalıdır.

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.