Hamilelikte Yoga Düzeni

Hamilelikte yoga anne adayının kendini huzurlu ve rahat hissettiği sürece yapılabilir.

Birçok uzmana göre hamilelik döneminin başlaması ile beraber gebelik 10 haftaya ulaştığında yoga yapmaya başlanılabilir. Ve doğumdan sonra da istenildiği kadar da devam edilebilir.

Hamilelikte Yoga Düzeni

Yoga birleşme anlamına gelir ve bu birleşme, ruh, beden ve zihin üçlüsünün aynı anda dinlendirilmesidir. Rahat ve huzurlu bir hamilelik dönemi geçirmek içinde ruh, beden ve zihin dinginliği çok önemlidir.

Yoga insanın iç huzurunun yerine gelmesinde de çok büyük rol oynar. Birçok uzman doğumdan sonrada çocukları ve eşleri ile beraber yoga yapmaya devam etmelerini tavsiye eder. Ki bu durumda aile huzuru için çok faydalıdır. Bu uygulama son dönemlerde git gide daha da artış göstermektedir.

Yoga aslında bir egzersiz değil, alternatif tıpta denilebilen, kısmen tıpla ilgili olan paramedikal bir yöntemdir. Kökleri çok eskiye dayanan ve eski zamanlarda tedavi yöntemi olarak kullanılan yoga, günümüzde uzmanlarında önerdiği, alternatif bir egzersiz yöntemidir. Kötü düşüncelerden arınma, olumlu düşünme, kendini serbest bırakma ve özellikle stresli hamilelik dönemi geçiren anne adayları için önerilmektedir.

Hamilelikteki Değişimlerde Yoganın Faydaları?
Hamilelik yaklaşık 40 haftayı bulan zorlu fakat bir o kadar da keyifli bir dönemdir. Bu dönemde anne adayının vücudundaki hormonal değişiklikler, fiziksel değişiklikler, psikolojik değişiklikler oluşacaktır. Bu değişimlerin doğal bir gelişim olduğunu idrak ederek sakin bir gebelik geçiren anne adayı ile hamilelik sendromu denilen bunalımlı evreler geçiren anne adayları da bulunmaktadır. Özellikle hamilelik sendromu geçiren ya da aşırı baskı ve stres hisseden anne adayları yoğa ile gevşeyebilir, kendisini çok daha rahat ve huzurlu hissedebilir. Bu değişimlerin anne adayına ve bebeğine olumlu yansıması için yoga yapmak çok faydalıdır.

Hamilelik dönemi ilerledikçe ve bebek anne rahminde büyümeye başladıkça, karın bölgesi ve rahim büyür bu da anne vücudunda ağırlık merkezini değiştirir. Karın bölgesinin büyümesi ve ağırlığın karın bölgesine yüklenmesi ile beraber sırt, bel, boyun ve omurga ağrıları oluşacaktır. Yoga yaparak tüm bu ağrıların üstesinden gelinebilir. Çünkü yoga ile nefes kontrolü ve duygu kontrolü yapmayı öğrenmek mümkündür. Normal şartlarda bile çoğu kişi doğru nefes almanın ne demek olduğunu maalesef bilmemektedir. Oysa doğru nefes egzersizi doğum yaparken de anne adayının çok işine yarayacaktır.

Yoga Yaparak Yaşam Enerjisi Nasıl Açığa Çıkarılır?
Asanalar ismi verilen duruş teknikleri ile bazı hareketler ve dönüşler ile hamileler için hazırlanmış özel hareketler sayesinde, anne adayını fiziksel ve ruhsal olarak doğuma hazırlar. Asanalar yapılırken, tüm enerji açığa çıkar ve kişi kendini dışardan gelecek olan tüm olumsuzluklara karşı daha güçlü hisseder. Yoga yapmaya başlamadan önce olan, alınganlıklar, kırılganlıklar yoga yapmaya başladıktan sonra bu enerji ile ortadan kalkar.

Doğru nefes almayı öğreten pranayama teknikleri kişinin akciğer kapasitesi artarak daha çok oksijen almasını beyine daha fazla oksijen gitmesini sağlar. Bu da anne adayına doğum esnasında çok yararlıdır. İnsan vücudunda enerjiyi yayan çakra sistemi yoga ile devreye girer ve buda insanın kendini enerjik, huzurlu ve mutlu hissetmesini sağlar.

Hamilelikte Yoga Yapmanın Faydaları Nelerdir?

  • Hamilelikten kaynaklanan eklem ve duruş bozuklukları yok olur.
  • Nefes ve solunum sistemi buna bağlı dolaşım sistemi düzeni girer.
  • Hamilelikten kaynaklı bulantı ve kusmalar azalır.
  • Anne adayının fiziksel ve psikolojik kondisyonu artar.
  • Kasları güçlendirerek vücutta masaj etkisi yaratır.
  • İştahı kontrol altında tutar
  • Vücutta özellikle hamileliğin son aylarında meydana gelen şişlik ve ödemlerin yok olmasına yardımcı olur.
  • Karın bölgesindeki krampları ve ayaklardaki krampları azaltır.
  • Vücuttan öfke, stres ve siniri arındırarak, huzur ve hoşgörüyü arttırır.
  • Öğrendiği nefes teknikleri ile oksijeni doğru kullanarak çok kolay ve rahat doğum yapmasını sağlar.
  • Yoga öncesi hassaslık, alınganlık, özgüven eksikliği gibi tüm olumsuzluklar yoga sonrasında ortadan kalkar ve dingin ve özgüvenli bir anne adayı pozisyonuna gelir.

Doğum Sonrasında Yoganın Faydaları Nelerdir?

  • Ruhen ve psikolojik olarak doğum yapan kadını anneliğe ve bebeğine adapte eder
  • Doğum sonrası zinde ve sağlıklı olmasını sağlar
  • Doğum yapmış ve yorgun olan vücudunun eski haline çabuk dönmesini sağlar
  • Karın kasları çabuk toparlanır.
  • Öğrenilen doğru nefes teknikleri ile daha sabırlı olmayı başarırlar.
  • Dayanıklı ve huzurlu olmayı sağlar.
  • Gece emzirmeleri ile uykusuz geçecek olan gecelerde daha dayanıklı olmayı sağlar.
  • Bebeği ile daha uyumlu bir yakınlaşma kurar.

Doğum Haricinde Yoganın Kadın Sağlığındaki Önemi Nedir?

  • Sancılı bir adet dönemi geçiren kadınlar için yoga yapmak bu dönemi daha sancısız ve rahat geçirmesini sağlar.
  • Kısırlık tedavisi, tüp bebek tedavisi ve jinekolojik tüm tedavilerde yoganın olumlu etkileri vardır.
  • Birçok kadında görülen ve adet döneminden yaklaşık 10 gün önce kadar başlayan gerginlik, sinir haline çok iyi gelir.
  • Menopoz dönemini rahat ve huzurlu geçirmeye yardımcı olur.

Benzer Konular:

Hamilelikte Egzersiz Nasıl Yapılır?

Açelya Kartal

İstanbul Aydın Üniversitesinde Matematik ve Bilgisayar Bilimleri bölümü okuyorum. Henüz bir anne yada anne adayı değilim. Ama araştırmalarım neticesinde elde ettiğim bilgileri burada sizlerle paylaşıyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

#hamileykenben

Hamilelik fotoğraflarınızı İnstagram'da #hamileykenben hashtag’i ile paylaşın, anasayfamızda size ve bebeğinize yer verelim :) Fotoğraflarınız editör onayından sonra sitemizde yer almaktadır.

MAİL ABONELİĞİ
Hemen Ara
Whatsapp
Bu site, sağlık hizmeti vermemektedir, sitedeki bilgiler tıbbi bir öneri yerine geçmez ve sadece bilgi amaçlıdır. Hastalıkların tanı ve tedavileri yalnızca uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir.